Ants Noot: messil osalemine kannab endas tugevat sõnumit

Avamispäeval Eesti stendis (paremal) koja juht Ants Noot, maaelukomisjoni liige Kaido Höövelson ja Saidafarmi juht Juhan Särgava. Foto: Juuli Nemvalts

Täna avati Berliinis maailma suurim põllumajandus- ja toidumess Internationale Grüne Woche (IWG). Eesti stendi ülespanek keskendub puhta looduse, metsaandide mitmekesisuse ja toidutööstuse tutvustamisele.

Põllumajandus- ja Kaubanduskoja juhatuse esimees Ants Noot ütles, et tänavu aasta ollakse messil juba 28. kord. „Rohkem kui veerandsada aastat kogemusi Grüne Wochel on andnud meile teadmiste pagasi, kuidas Eesti toitu ja turismi tutvustada. Täna avatud mess on suuresti just riikide paraad: siin on kaasatud kõikidest kontinentidest rohkem kui 70 riiki. Samas on messil poliitiline tasand, kus ühistest foorumitest võtavad osa pea 80. riigi põllumajandusministrid ja riikide ametnikud,“ rääkis Noot.

„Eelkõige toimub Grüne Wochel oma riigi tutvustamine Saksa rahvale ja saksakeelsele turule. Soovime Eesti stendi kujundusega tutvustada meie puhast loodust ja  mitmekesist loomastikku. Tänavu aasta keskendume just toidurikkusele metsast taldrikule. See on turismimess läbi toidu, seetõttu me iga aasta tutvustame Eesti toidutootjate paremikku ja kui vaadata vilgast kauplemist meie toiduletis, siis hoogne ostlemine tõendab kõige paremini meie toidukaupade populaarsust,“ lisas Noot.

Esimesel päeval olid ostjate eriliseks lemmikuks Linnamäe põdrasink ja vorstid, Saidafarmi külmkuivatatud juustukrõpsud ning Liviko Vana-Tallinna liköör.

Kaks aastat koroona tõttu toimumata jäänud Grüne Woche mess toimub suuremana kui varem. Külastajate arvuks prognoositakse tänavu 500 000, millest 400 000 on kohalikud sakslased.  

Kogenud reisikonsultandid tutvustavad messikülastajatele Eesti turismivõimalusi ning põhirõhk on Eesti metsade ja rabade matkaradadel.

87. korda toimuv Grüne Woche toimub 20.-29.01.2023. Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks oluline suursündmus ning heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks. Lisaks messile tõstatab IGW lavale päevakohased sotsiaalsed küsimused, nagu kliimasoojenemine, ringmajandus, ressursside säilitamine ja säästev põllumajandus.

Eesti toitu ja turismivõimalusi tutvustava väljapaneku leiab Berliini messikeskuse hallist 8.2 (stend nr 106, 107). Eesti stend asub World Tour teema hallis ja hall 8.2 on pühendatud täielikult Põhja- ja Baltimaadele – Eesti messinaabriteks on Soome, Läti, Leedu, Taani, Rootsi ja Norra väljapanekud. Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud  järgmiste Eesti ettevõtete tooted: Linnamäe Lihatööstus, Saidafarm, Saaremaa Piimatööstus, Farmi Piimatööstus, Õun Drinks, DGM Shipping, Orkla Eesti, Mahetark, Rõngu Mahl, Loodusvägi, Salvest, Tartu Mill, Öselstuff , Eesti Pagar, Must Küüslauk, Eesti Muna, Naat ja Naeris, Minna Sahver. Artisan Honey, Liviko, Moe, Paulig.            

Messi tutvustus Grüne Woche kodulehelt https://www.gruenewoche.de/en/:

Põllumajanduskoda osaleb messil turuarendustoetuse abil. Eesti ametliku stendi korraldamist toetab Maaeluministeerium.

Eelmine luguEestlaste põdrapea tõmbas messi eelpäeval tähelepanu
Järgmine luguPõllumajandusliku kõrghariduse tagamine ei ole piisavalt rahastatud