Eestlaste põdrapea tõmbas messi eelpäeval tähelepanu

Põrapea topis on messistendi keskne atraktsioon ja juhib tähelepanu Eesti metsade liigirikkusele. Foto: Janne Viisma

Homme Berliinis algava maailma suurima põllumajandus- ja toidumessi Internationale Grüne Woche Eesti stendi ülespanek nõudis täna Põllumajandus- ja Kaubanduskoja meeskonnalt päev otsa tihedat tööd. Stendi keskne atraktsioon on väljaulatuvate sarvedega põdrapea topis, mis tõmbas kohaliku televisioonikanali tähelepanu ja nad filmisid ekstra stendi kujunduselementi.  

Kaks aastat koroona tõttu toimumata jäänud Grüne Woche mess toimub taas. Hea meel on tõdeda, et Eesti toiduained on juba 28. korda esindatud Grüne Wochel. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda esindab põllumajandus- ja toidutootjaid, kes on valiku oma parimatest toodetest saatnud messile, tutvustamaks enda toodangut.  Stendi kujunduses pööratakse lisaks Eesti toidule suurt rõhku puhtale loodusele ja metsarikkusele. Eesti väljapaneku kujundus lähtub meie puhtast loodusest, kaunist metsast ja Eestile omastest loodusandidest. Tänavu on toodete tutvustus inspireeritud Eestimaa puhtast metsast ehk metsast taldrikule.

Kogenud reisikonsultandid tutvustavad messikülastajatele Eesti turismivõimalusi ning põhirõhk on Eesti metsade ja rabade matkaradadel.

Maailma juhtivaks põllumajandus- ja toiduvaldkonna messiks peetav Grüne Woche asutati 1926. aastal Berliinis ning on ainulaadne juhtiv rahvusvahelise toidu-, põllumajandus- ja aiandusmessi. Eksponendid üle kogu maailma esitlevad kümnel üritusepäeval laia tootevalikut. Lisaks messile tõstatab IGW lavale päevakohased sotsiaalsed küsimused, nagu kliimakaitse, ringmajandus, ressursside säilitamine ja säästev maakasutus.

87. korda toimuv Grüne Woche toimub 20.-29.01.2023. Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks.

IGW on ülemaailmse toidu- ja põllumajandusfoorumi (lühidalt GFFA) alguspunkt. GFFA on juhtiv rahvusvaheline konverents, mis käsitleb globaalse põllumajanduse ja toiduainetööstuse tuleviku võtmeküsimusi. Tähtsündmuseks on enam kui 70 põllumajandusministri kohtumine. 

Eesti toitu ja turismivõimalusi tutvustava väljapaneku leiab Berliini messikeskuse hallist 8.2 (stend nr 106, 107). Eesti stend asub Word Tour teema hallis ja hall 8.2 on pühendatud täielikult Põhja- ja Baltimaadele – Eesti messinaabriteks on Soome, Läti, Leedu, Taani, Rootsi ja Norra väljapanekud.

Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud  järgmiste Eesti ettevõtete tooted: Linnamäe Lihatööstus, Saidafarm, Saaremaa Piimatööstus, Farmi Piimatööstus, Õun Drinks, DGM Shipping, Orkla Eesti, Mahetark, Rõngu Mahl, Loodusvägi, Salvest, Tartu Mill, Öselstuff , Eesti Pagar, Must Küüslauk, Eesti Muna, Naat ja Naeris, Minna Sahver. Artisan Honey, Liviko, Moe, Paulig.            

Messi tutvustus Grüne Woche kodulehelt https://www.gruenewoche.de/en/:

Põllumajanduskoda osaleb messil turuarendustoetuse abil. Eesti ametliku stendi korraldamist toetab Maaeluministeerium.

Eelmine luguRiigimaade müük ja rent tõi riigikassasse 53,1 miljonit eurot
Järgmine luguAnts Noot: messil osalemine kannab endas tugevat sõnumit