Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda ootab ettevõtteid oma toodetele taotlema Eesti tuntuimat toidumärgist „Pääsukesemärk“. “Pääsukesemärk aitab tarbijatel teha paremaid ostuotsuseid ja annab teada, et tegu on Eestis toodetud ja Eesti toorainest valmistatud tootega,” rääkis EPKK toiduvaldkonna projektijuht Janne Viisma.
„Üha enam liigub toidu tarbimise trend sinna, et enim eelistatakse lähipiirkonnas valmistatud toiduaineid ja toite. Pääsukesemärk annabki meile teadmise, et tegu on kvaliteetse kodumaisest toorainest ja Eestis valmistatud toiduga,“ rääkis Viisma.
Eesti toidutootjaid saavad osaleda kuni 24. novembrini oma toodetega Pääsukesemärgi sügisesel hindamisel. Viisma ütles, et eelmisel aastal Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt tehtud uuringus „Toidukaupade ostueelistused ja hoiakud elanike hinnangul 2022“ kohaselt on Tunnustatud Eesti toit ehk Pääsukesemärk jätkuvalt Eesti tarbijate poolt hinnatuim ja tuntuim toidumärgis. Märgist on aastate jooksul antud pea 3000-le tootele ja praegusel hetkel on kaubanduses saadaval 300 Pääsukesemärki kandvat toodet.
Kõige enam Pääsukesemärke on AS Eesti Pagari toodetel. Ettevõtte turundusspetsialist Kirsti Pääsk ütles, et kuna Pääsukesemärk ühtib Eesti Pagari väärtustega, siis on nad tingimuste täitmise korral toidumärgist alati ka taotlenud. „Oleme 100% Eesti kapitalil põhinev ettevõte. Toodame oma tooted Eestis ning eelistame oma toodetes kasutada kodumaise päritoluga tooraineid,“ sõnas Pääsk. „Pääsukesemärk meie toodetel aitab seda ka kuvada.“
„Põhjuseid, miks taotleda toidumärgist on mitmeid. Need ettevõtted, kes on registreeritud Eestis ja kelle toidutooted on valmistatud kodumaisest põhitoorainest, neil on kindlasti põhjus avaldusi esitada, et märgise saamise järgselt juba toodetel kasutada Eesti kõige tuntumat toidumärgist. Lisaks saab märgise taotleja boonusena oma toote kohta neutraalse eksperthinnangu,“ rõhutas Viisma. „Koostöös ettevõtetega kaasame Pääsukesemärgi saanud tooteid oma turundustegevustesse ja kampaaniatesse.“
Lihatoodete tootja Atria Eesti AS, kes on tarbijale teada brändiga Maks & Moorits, on samuti edukalt taotlenud oma toodetele Pääsukesemärki. Turundusjuhi Mirjam Endla sõnul aitab see rõhutada toodete kohalikku päritolu, alates toorainest kuni valmistamise kohani. „Maks & Moorits hakklihad ja väikepakendis olevad värske liha tooted kannavad Pääsukesemärki, mis annab tarbijale selge info, et tooraine pärineb meie enda Lõuna-Eesti farmidest. Valides Pääsukesemärgiga lihatooteid, annab tarbija oma panuse kohalikule põllumajandusele ja tootmisel,“ lausus Endla.
Pääsukesemärgi konkursile saab avalduse esitada 24. novembrini, rohkem infot SIIT