Näitame koos, kuidas valmib Eesti toit!
Tänavune, arvult viies Avatud Toidutööstuste Nädal (ATN) toimub novembri esimesel nädalal, 1.-7. novembril 2021. a. Arvestades eelmise aasta sügise piiranguid ja sündmusi toimub ATN ka sel aastal virtuaalselt.
ATN 2021 korraldavad koostöös traditsiooniliselt Maaeluministeerium, Toiduliit (toiduainetööstuse mainekampaania raames) ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.
Eelmisel aastal esmakordselt toimunud virtuaalnädalast võttis osa ca 20 ettevõtet, kes said ATN 2020 raames palju tähelepanu ja jäid ka ise rahule.
- Delfi Oma Maitse eriplokis olid ATN 2020-s osalenud ettevõtteid tutvustavate videote vaatamise numbrid (ehk kui palju inimesi nägi plokki ja pealkirju, aga tingimata ei klikkinud) märkimisväärsed – kokku pea 2 miljonit. Kokku said kõik artiklid 21 955 vaatamist/lugemist, üks artikkel keskmiselt 1155 vaatamist. Kui FBs olid kõige edukamad Gustav ja Lunden, siis Delfis töötas kõige paremini Chaga, järgnesid Lunden, Chocolala, Heimon ja Gustav.
- Eesti toidu veebilehe statistika alusel külastati kogu perioodi jooksul lehte ca 16 000 korda, mis on märkimisväärne arv.
- Eesti toidu veebilehe ja Delfi eriplokis avaldatud toidutootmist tutvustavaid videoid jagasid EPKK (Tunnustatud Eesti toit), Toiduliit ja Maaeluministeerium oma FB lehel. Ka seal oli huvi videote vastu suur.
- Kõige aktiivsemad videovaatajad olid 35-55 aastased naised. Kõige enam vaadati Gustavi ja Lundeni videoid.
Teeme ka sel aastal koos ühe suure ja vägeva virtuaalse Avatud Toidutööstuste Nädala!
Projekti sisuks on nn virtuaalsed tuurid, mille käigus tutvustavad projektiga liitunud tööstused oma igapäevatööd.
Virtuaalne ATN on planeeritud 1. – 7. novembril 2021. a.
- Kampaanias osalevad tööstused esitavad lühikese 2-3 minutilise videoklipi tootmisest, kus ettevõtte juht või tootmisjuht kommenteerib, mida on näha, mida toodetakse, kui palju, kuidas ja kust tuleb tooraine, millised on kvaliteedireeglid jne.
- Need, kes osalesid virtuaaltuuri videoga juba eelmisel ATN 2020-l ja soovivad sama videot kasutada ka sel aastal, võiksid video siiski üle vaadata ning midagi lisada või muuta.
- Toidutootmist tutvustavad videod avaldatakse kodulehel Eesti toit ja Eesti suuremates portaalides (nt Delfi). Innustame kampaanias osalejaid tegema oma videote esiletoomiseks ka ise aktiivset ristturundust.
NB! Mõned tähelepanekud ja soovitused eelmisest aastast
- Palume arvestada kõigi hügieeni- ja toiduohutuse nõuetega tootmises. Eelmisel aastal oli mõnes videos lõike, mis ei vastanud korrektsele tootmisprotsessile. Tuleks jälgida, et videos ei oleks näha paljaid käsi, lakitud küüsi, lahtiseid juukseid jms.
- Vastavalt Andmekaitseseadusele peab inimeste näitamiseks olema nende luba jms.
- Videoklipi juhend tööstustele on leitav SIIT. Video võib filmida ka kvaliteetsema kaameraga mobiiltelefoniga. Klipp peaks olema pigem tootmisprotsessi kirjeldav ja vähem turunduslik, omal kohal on kindlasti ka keskkonnahoid.
Kasutage head võimalust näidata, kuidas valmivad teie ettevõtetes toodetud tooted. Tarbijad soovivad seda üha rohkem teada ja avatus aitab kindlasti kaasa ka turundamisele!
Ootame tagasisidet Avatud Tööstuste Nädalal osalemise kohta hiljemalt 31. maiks e-mailile evi@epkk.ee.
Loomulikult on oodatud ka täiendavad vabas vormis mõtted ja kommentaarid, mis võiksid aidata projekti paremini korraldada.
Lisainfo:
Evi Randpere
EPKK kvaliteedijuht
Mob: +372 50 97 819
E-mail: evi@epkk.ee