Vaata galeriid: Eesti toit maailma suurimal toidumessil Grüne Woche

15.-24. jaanuarini tutvustas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda taas Berliinis toimunud maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Internationale Grüne Woche 2016 Eesti toiduaineid. Eesti oli messil esindatud juba 23. korda. Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt korraldatav pikkade traditsioonidega väljapanek on aidanud luua Eesti kui tõelise toidumaa positiivset kuvandit Saksamaal ja teistel välisturgudel ning juba aastaid rõõmustanud vanu ja uusi messikülastajaid.

„Eesti väljapanek ja pakutavad tooted andsid messikülastajatele selge sõnumi, et Eesti toit on kvaliteetne, naturaalne ja pärineb puhtast loodusest. Toidu pakkumisel rõhutasime Eestile tüüpilisi maitseid, mis on pärit meie metsadest, merest ning elurikastelt põldudelt ja rohumaadelt,“ selgitas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.

„Pingutused Eesti toidu tuntuse tõstmiseks on vältimatuks eelduseks toiduainete ekspordimahtude suurendamisele. Selliste messide nagu Grüne Woche kaudu on meil võimalik luua Eesti toidule positiivset kuvandit ja rõhutada Eesti kui partneri usaldusväärsust,“ lisas Sõrmus.

Messil osalemist toetasid Maaeluministeerium, E-Piim Tootmine, Estonian Spirit, Põltsamaa Felix, Tartu Mill, Salvest, Kehtna Mõis, Coca-Cola HBC Eesti, Saku Õlletehas, Läätsa Kalatööstus, Chaga, Balsnack, Rõngu Mahl, Auxner, Pure Concepts, Bacula, Liivimaa Lihaveis, Linnamäe Lihatööstus, Tere, Kalev, DGM Shipping, Euroleib, Grüne Fee, Skydesign Studios, Upex LS, Taveco Disain, MTÜ Eesti Maaturism, Kukekaarli Villa.

Messi avapäeval külastasid Eesti stendi teiste hulgas maaeluminister Urmas Kruuse, Saksamaa põllumajandusminister Christian Schmidt, Saksamaa Põllumeeste Liidu president Joachim Rukwied ja Rootsi maaeluminister Sven-Erik Bucht.

Kokkuvõttes kujunesid tänavusel messil kõige menukamateks Eesti toiduaineteks põdralihast grillvorstid, hele õlu, liköör Vana Tallinn, külmsuitsu põdrafilee, vürtsikilud, kuivatatud ulukiliha, Põltsamaa sinep ja maheviin.

Lisaks Eesti toidule tutvusti Berliinis MTÜ Eesti Maaturismi eestvedamisel ka meie turismivõimalusi. Kümne päeva jooksul külastas messi umbes 400 000 inimest. Lisainfot Eesti väljapaneku kohta leiab veebilehelt www.naturlich-estland.eu.

Vaata fotosid Eesti stendist:

Eelmine luguLambakasvatajad näevad sektori arenguvõtit piirkondlikel ühistutel põhineva keskühistu loomises
Järgmine luguLihafoorum 2016 sõnas ja pildis