Usaldus EPKK toidukvaliteedimärkide vastu kasvab

EPKK tellis eelmise aasta lõpul uuringu Eesti elanike suhtumisest toidukvaliteedimärkidesse. Uuringu viis läbi TSN EMOR.

EPKK annab välja kahte toidukvaliteedi märki: Tunnustatud Eesti Maitse ehk pääsukesemärk ja Tunnustatud Maitse ehk ristikumärk. Kahel viimasel uuringuperioodil on usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu kasvanud. Siiski on keskmisest madalam usaldus märke vähim tähtsustava segmendi ehk noorte hulgas ja piirkondadest Lõuna-Eestis.

Kui kuni 2007. aastani märgiusaldajate osakaal pidevalt vähenes, siis 2008. aastal pöördus see kasvule ja selline trend jätkus ka 2009. aastal. Täielikult usaldab märke 23 protsenti vastajatest, usaldab 38 ja pigem usaldab 26 ehk kokku usaldab kvaliteedimärke 87 protsenti vastajatest.

Uuringus küsiti ka kvaliteedimärkidega toodete omaduste kohta. 75 protsenti vastajatest arvas, et “Eestis toodetud” on nende jaoks toidukaupade puhul tähtsaim omadus. Ka see trend on aasta-aastalt kasvanud. Sellele järgneb 64 protsendiga „Eestimaisest toorainest“ ja 61 protsendiga “kvaliteetne”. Aga tarbijate jaoks on tähtis ka toiduekspertide hinnang tootele. Samas kasvab järjepidevalt ka omadus “Toodetud Euroopa Liidus”, Uuring näitas, et Eesti tarbija on teadlik ja oskab tootjate pingutusi valmistada kvaliteetset toodet hinnata.
Alati eelistab kvaliteedimärkidega tooteid 19 protsenti vastajatest, mõnikord eelistab aga juba 58 protsenti. Tore, et tarbija ei osta alati kõige odavamat, vaid otsib poeriiulitelt ja lettidelt kvaliteetseid tooteid.Natuke rohkem eelistatakse pääsukesemärgiga tooteid, kuid ka ristikumärgi eelistamine on viimaste aastatega tõusnud.
Uuringu ja märkide kohta loe täpsemalt www. epkk.ee.
Eelmine luguKuidas börsil futuurlepingutega kaubelda
Järgmine luguTunnustatakse 2009. aasta parimaid karjakasvatajaid