Tarbijad soovivad maheköögivilja ja -kartulit

82 protsenti tarbijaist sooviks osta mahetoitu, peamise ostukohana näevad tarbijad peamiselt tavalisi toidupoode, selgus täna Põllumajandusministeeriumis  tutvustatud mahetoodete turu uuringust. Tavaliselt toidupoest koos igapäevaste toidukaupadega eelistab mahetooteid osta 50% tarbijaist, otsekontakti tootjaga sooviks 38% elanikest. Turult eelistab osta 29% ning spetsiaalsest ökopoest 14% tarbijaist. Internetipoe vahendusel tellimist peab mugavaimaks mahetoidu ostukanaliks 4% elanikest.

Mahetoidu ostjad tõid välja, et ostavad mahetoitu, kuna see on tervislik (70%), heade maitseomadustega (53%), kodumaine ning lähipiirkonnas toodetud (48%). Enim ostetud toiduainetena märgiti mett (56% on ostnud), kartulit ja köögivilja (50% on ostnud). Järgnevad puuvili, marjad, piimatooted ja munad. Suurim huvi ongi tarbijatel eelkõige maheköögivilja ja kartuli ostmise vastu – neist toodetest on huvitatud vastavalt 54% ja  50% tarbijatest.

Need, kes ei olnud 2012. aastal mahetoitu ostnud, tõid peamise mitte-ostmise põhjusena välja mahetoodete kõrge hinna (45%). 29% vastas, et ei tunneta erinevust tavatoodetega ega pea mahetoodete ostmist selle tõttu vajalikuks ning neljandik (24%) väitis, et kasvatavad toiduks vajaliku tooraine ise.

Kõigist küsitlusele vastanust 57% leidis, et mahetoitu võiks rohkem reklaamida.

Põllumajandusministeeriumi tellimusel viis uuringu läbi TNS Emor.

Loe uuringut siit: http://www.agri.ee/public/juurkataloog/UURINGUD/2013/uuring-maheturg2011-2013.pdf

Eelmine luguEesti mahetoodete müügikäive tõusuteel
Järgmine luguPRIA alustab loomakasvatustoetuste taotluste vastuvõttu