Selveri juht Kristi Lomp: eestlane eelistab päris piima

Selveri juht Kristi Lomp. Foto: Kaisa Vahtmäe, EPKK

Jaekaubanduskett Selver müüb 3,5 miljonit piimatoodet kuus. Suur enamus müüdavast on tavapiimatooted, selgus 7. septembril Põllumajandus-Kaubanduskoja korraldatud piimanduse arutelul Selveri juhi Kristi Lombi ettekandest.

Kristi Lomp nentis, et eestlane eelistab kindlasti tavapiimatooteid, seda näitab müügistatistika. “90% müüdavatest piimatoodetest on n-ö tavapiimatooted, kuuel protsendil on laktoos välja võetud ja neli protsenti on taimsed, alternatiivsed tooted,” ütles Lomp.

Selveri juhi sõnul on piima müük nende ketis aastaid stabiilne olnud. “Tegelikult on piim ka üks suuremaid kategooriaid. Muutused toimuvad vaid selle kategooria sees, näiteks väheneb kilepiima müük ning suureneb huvi rasvasema ja suuremas pakendis oleva toote vastu. Keskmisest kiiremini kasvavad dessertide ja hapupiimatoodete müügimahud,” selgitas ta turuolukorda.

Taimsed piimatooted on küll näidanud kasvu, aga nende mahud on tegelikult väga väikesed. “Selveri turuosa Eestis taimsete alternatiivtoodete kategoorias on 29%,” sõnas Lomp. Ta rõhutas, et kuigi veganeid ja taimetoitlasi on vähe, siis nende hääl on kõva ja nõudmised selged – numbrid aga ei toeta veel seda kõlakust. “Siiski on Eesti Baltikumi kõige suurem taimsete alternatiivtoodete tarbija. Suurem osa taimseid tooteid tarbitakse omnivooride ja fleksitariaanide poolt, kes otsivad vaheldust loomsetele toiduainetele. Nii prognoosime 2022. aastasse taimsete piima alternatiivtoodete kasvu 40%,” ütles ta.

Kristi Lomp rääkis Kuivajõe Farmer OÜs toimunud piimanduse arutelul ka veidi nende keti ostupoliitikast. “Meie ostupoliitika on äärmiselt ebaefektiivne, meil on Selveris 35 piimatoodet müüvat koostööpartnerit. See on ostujuhtidele suur töö olla pidevalt kursis tarnijate pakutavaga. Samas 75% müüdavast mahust tuleb kolme suurtootja brändidest,” rääkis Lomp.

Selveri ketile, kes on börsiettevõtte Tallinna Kaubamaja Grupp tütarfirma, kuulub 20% turuosa Eesti jaekaubandusest. Nende ketis on 73 kauplust: 8 hüper- ja 42 supermarketit, 3 Delice’i kauplust ning 20 väikekauplust. Ollakse esindatud igas maakonnas. Kristi Lombi sõnul on viimasel aastal märgata eriti e-poe osakaalu kasvu.

Selver ei ole kahjuks aga kõige kasumlikum jaekaupleja, 2020. majandusaastal toimetasid kõige kasumlikumalt Grossi Toidukaubad ja RRLektuse Meie toidukaupade kett. “Lühidalt saab nentida, et kaubandus ei ole hiiglaslikke marginaalidega,” kommenteeris Kristi Lomp.

Selveri müügitulu oli 2020. aastal 523 363 000 eurot, ärikasum 12 351 000 eurot.

MIS TOIMUS

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja pressikonverents „Piimasektori jätkusuutlik areng“
Toimus 7. septembril Kuivajõe Farmer OÜs

Arutelul osalesid:

  • Kuivajõe Farmer OÜ juht Urmas Põlluaas
  • Eesti Tõuloomakasvatajate Ühistu juhatuse esimees Tanel-Taavi Bulitko
  • Agrone OÜ juhatuse liige, Aasta Põllumees 2017 Margus Muld
  • Valio Eesti AS tegevdirektor Maido Solovjov
  • Nordic Milk OÜ juhatuse liige Ülo Kivine
  • Selver AS juhatuse liige Kristi Lomp

Autor: Meelika Sander-Sõrmus, EPKK

Eelmine luguPiimatöösturid: oleme ekspordile suunatud
Järgmine luguRiigikogu kiitis heaks toidu müüjaid ebaausate kaubandustavade eest kaitsva seaduse