President Ilves külastas Eesti stendi Grüne Wochel

15.-24. jaanuarini toimus Berliini messikeskuses 75. korda Rahvusvaheline Roheline Nädal 2010 (Internationale Grüne Woche – IGW). Eesti esines messil seitsmeteistkümnendat korda. Põllumajandusministeeriumi tellimusel tutvustas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda messil Eesti toidukultuuri ja toitu ning Eesti riiki tervikuna. Koostöös mittetulundusühinguga Eesti Maaturism anti külastajatele teavet ka turismivõimaluste, eriti maaturismi kohta Eestis.

Roheline Nädal pole tavaline ärimess, kus firmad omavahel ärikontakte sõlmivad, vaid tegemist on pigem suure toidupeoga, kus kogu maailma toidukultuur 10 päeva jooksul Berliinis kokku saab. Tegemist on maailma ühe suurema müügimessi või isegi suure laadaga, kus käib uute toodetega tutvumas ja uusi maitseid proovimas sadu tuhandeid inimesi kogu maailmast.

Riigistendiga esinemist Rohelisel Nädalal peetakse väga oluliseks just poliitilises mõttes – mess on omamoodi katalüsaator esinevate riikide toiduainetetööstustele. Messi omapäraks on pikk kestvusaeg (10 päeva) ning võimalus tooteid messipublikule müüa. Eksponendid üle maailma peavad messi ideaalseks “proovituruks”. Paljud toidutootjad kasutavad seda suurepärast võimalust tutvustada oma maa delikatesse ja uusi tooteid ning saada vahetu hinnang messikülastajatelt. Alahinnata ei saa ka messi turismimajanduslikku tähtsust.

Sellel aastal külastas messi üle 400 000 külastaja, neist umbes 100 000 olid spetsialistid. Majanduskriisi polnud messi korraldajate sõnul võimalik märgata, kuna keskmiselt kulutas külastaja messil 106 eurot (võrreldes möödunud aasta 101 euroga). 115 000 ruutmeetri suurusel kogupinnal esines 1589 eksponenti 56 riigist. Messi külastas 5100 ajakirjanikku 70 erinevalt maalt, kohal olid ka meie Maalehe ja Õhtulehe ajakirjanikud.
Messi külastab igal aastal rohkesti tipp-poliitikuid ja toimub arvukalt kõrgtasemel riikidevahelisi kohtumisi. Tänavu külastas messi umbes 200 tipppoliitikut nii Saksamaalt kui mujalt maailmast. IGW raames toimus põllumajandusministrite II Berliini kohtumine, mille keskmes oli kliimamuutuste mõju põllumajandussektorile. Saksa põllumajandusminister Ilse Aigneri kutsel oli kohal 50 põllumajandusministrit (poole rohkem kui möödunud aastal). Messil käis ka põllumajandusministeeriumi delegatsioon eesotsas minister Helir-Valdor Seederiga.
Suure positiivse üllatusena tuli Eesti Vabariigi presidendi Toomas Hendrik Ilvese ja tema abikaasa Evelin Ilvese messikülastus, millele pööras eraldi tähelepanu ka kohalik press. Kõrged külalised tutvusid Eesti stendi ja pakutavate toodetega. Presidendipaar kiitis pakutud kalasuupisteid (Eesti Pagari must leib ja Saaremaa või, millele esimeses variandis oli peale pandud Viru Ranna vürtsikas kilufilee ja Ülo Pullisaare talust pärit vutimuna ning teises variandis M.V.Wool marineeritud tursk, Salvesti mahekurgi viil ja Põltsamaa Felixi kodune mädarõigas).
Eesti 100-ruutmeetrise stendi kujundus oli inspireeritud meie kaunitest loodusmaastikest, rahvarõivamustritest ja riigilipu värvidest. Stendi kaunistas suur Eestimaa värvifotodest koosnev montaaž. Stendi kujundas EPKK kauaaegne koostööpartner Marju Liigand, messikaubad transportis Berliini UPEX LS, stendi ehitas üles Taveco Disain. Messikülalistele esinesid Eesti muusikud Kait Tamra, Aldo Järve ja Andrus Lehes.
Messikülalistele pakuti degusteerimiseks ja müügiks Eestis toodetud parimaid tooteid firmadelt Linpet, E-Piim, Saaremaa Piimatööstus, Delibalt Productions, Maag Piimatööstus, Kõlleste Kommimeistrid, Elujõud, Meveda, Liviko, Kümmel ATM, Balsnack International, Salvest, Põltsamaa Felix, Viru Rand, Pai Pagarid, Tervix, Eesti Pagar, Kalev, Pere Leib Tootmine, FIE Ülo Pullisaar. Traditsiooniliselt pakuti messikülalistele rukkileiba ja võid, juustu, ulukilihast vorsti, vürtsikilu, kohupiimatooteid, kama, maiustusi, mett, vutimune, taimeteesid, Vana Tallinna likööri ja muid häid tooteid.
Kohalik ajaleht Berliner Zeitung pühendas messi tutvustavas loos üsna pika lõigu Kõlleste Kommimeistrite küüslaugušokolaadile, mille tulemusel paljud külastajad Eesti stendi spetsiaalselt üles otsisid. Populaarsemateks toodeteks kujunesid E-Piima lepasuitsujuust, Linpeti põdravorst, Viru Ranna vürtsikilufileed ja sprotid õlis, Pere Leiva kamajahu, Tervixi astelpajumarmelaad, Põltsamaa Felixi kange sinep ja Liviko Vana Tallinna liköör.
Eelmine luguRahvusvaheline Roheline Nädal 2010 Berliinis
Järgmine luguTipptegijad vahetasid mõtteid tulevikutoidu üle