Pariisi mess aitas toidutööstusele avada uusi uksi

Food Studio stend. Vasakult Kristel-Amelie Aimre, Lembit Uibo, Anni Ojokas, Helgor Markov.

Pariisis toimunud ülemaailmne SIALi mess osutus Eesti ettevõtete jaoks heaks enesenäitamise kohaks, kuid peamine töö kontaktidega algab alles nüüd. Aastate pikkune töö rahvusvahelistel messidel tasub ennast lõpuks ära.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda korraldas Eesti 15 toidutootja ühise osalemise messil. Koja projektijuht Kaie Laaneväli-Vinokurov ütles, et SIALil leidub kliente, kes „taste Estonia“ stendile astudes teavad juba eelnevalt Eesti puhtast õhust ja loodusest. „Aastate pikkune Eesti toidu brändi tutvustamine on hakanud vaikselt vilja kandma ning rahvusvahelisel turgudel tegutsevate inimeste teadvuses kanda kinnitama,“ lausus Laaneväli-Vinokurov.

Saaremaa DeliFood OÜ juhatuse liikme Sirle Puusti sõnul oli mess neile edukas, saadi nii uusi kontakte, kui taaskohtuti juba olemasolevate koostööpartneritega. „Messidel osalemine on eksporditegevuse lahutamatu osa, oluline on kohal olla just neil messidel, mis sobivad ettevõtte profiiliga kõige paremini,“ rääkis Puust Eesti toidutootjate stendil osalemise tagamaadest. “Kuna meie tooted on toodetud kvaliteetsest ja ökoloogiliselt puhast kohalikust toorainest, siis aitab Eesti puhtast loodusest kõrge kvaliteediga toidu kuvandi tutvustamine ettevõtetel rahvusvahelistele klientidele rohkem silma paista,” arvas Puust.

Ka FoodStudio ekspordijuhi Anni Ojokas kinnitas, et messiga võib igati rahule jääda. Ettevõtte uudsed mahepuljongid on palju huvi äratanud omamärgitootjate seas ja loodud on uusi kontakte. „Tulevik näitab, kui paljud neist kontaktidest lepinguteks realiseerub. Kuigi huvi tunnevad kliendid üle maailma, hoiame hetkel veel oma fookust Euroopa turul,“ avas Ojokas kaarte.

Maailmas palju fänne kogunud kartulivahvli tootja Balsnack on aastaid messidel osalenud. Tänavune SIAL on üks mitmest rahvusvahelisest messist, kus ettevõte väljas oli. Balsnacki ekspordijuhi Marko Utsari sõnul on messidel osalemine oluline osa ekspordist, mis aitab neil pidevalt pildis olla. „Kuigi Balsnack toodab juba täna maksimumvõimsusel, on ettevõttel järgmisel aastal plaanis paigaldada kaks uut tootmisliini. SIAL-il tehti eeltööd, et suurenevale tootmismahule kliente leiduks. Mess on meile olnud edukas ja kogutud on ca 100 uut kontakti,“ rõõmustas Utsar. 

“MÖM Metsik Ökomesi kujundas Eesti mahemeele innovatsioonikuvandit. Rahvusvahelised ettevõtjad ning kaubandusvaldkonna esindajad jagasid tootele kiidusõnu ning nimetasid seda koguni innovatsiooniks. Vahetasime kontakte, leidsime partnereid, saime ideid tootearenduseks. Meid külastasid ka eestlased ning leidsime koostöökohti koduturulgi, eks SIAL on ju ärimaailma kohtumispaik,” võttis oma messikogemuse kokku OÜ Lojal omanik Riin Liht.

Messil osalejaid külastasid ka Eesti suursaadik Pariisis Lembit Uibo ning saatkonna majandusnõunik Kristel-Amelie Aimre. Eesti suursaadik Pariisis Lembit Uibo jagas ettevõtjatele tunnustussõnu ja ütles, et Eesti gastronoomia on läbi Bocuse d’Ori kanda kinnitanud. „Eesti toidu kvaliteet ja imago peaks aitama Prantsuse turul läbi lüüa. Saatkond ja EASi ekspordinõunik saavad ettevõtetele nõu ja jõuga abiks olla. Julgustan ka saatkonna ruume kasutama erinevateks ärikohtumisteks üritusteks jms. Eesti toit võiks olla olemas igal saatkonna üritusel,“ avaldas Uibo lootust.

Saatkonna majandusnõuniku Kristel-Amelie Aimre sõnul oli rahvusvaheline toidumess SIAL muljetavaldav ja eriti rõõmustav oli Eesti suur esindatus ning tähelepanu köitvad „taste Estonia“ stendid. „Prantslaste jaoks on hea ning kvaliteetne toit ja joogid väga tähtsal kohal. Samas on oluline arvestada, et siia turule sisenemine on väljakutseid täis ja kõige olulisem on varuda palju kannatust,“ lausus julgustavaid sõnu Aimre.

SIAL messil osalemist toetas Maaeluministeerium turuarendustoetuse kaudu.

Eelmine luguKuidas tehnoloogia abil targalt väetada?
Järgmine luguAasta põllumees 2022 toob välja sektori edulood