Eesti on tänavuse messi Grüne Woche partnerriik

 

17. kuni 26. jaanuarini toimub Berliinis maailma suurim toidu- ja põllumajandusmess Internationale Grüne Woche 2014 (Rahvusvaheline Roheline Nädal). Mess toimub Saksamaa pealinnas juba 79. korda. Tänavu on messi partnerriik Eesti, saades selle au esimesena Balti- ja Põhjamaade seas. Seoses sellega on tänavu Eesti korraldada messi avatseremoonia ICC Kongresside palees, millel osaleb ligi 5000 külalist, ning sellel esineb kõnega meie põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder.Avatseremoonia kultuuriprogrammis esinevad Zetod, Estonian Voices, UMA ning torupillimängijad Sandra Sillamaa ja Kätlin Jaago. Piduliku tseremoonia toitlustamise poole eest kannab hoolt Eesti Peakokkade Ühendus.

Lisaks toimub Berliini messikeskuses Eesti stendil rohkesti erinevate maade põllumajandusministrite kohtumisi ja erinevaid teemapäevi. Messi raames toimub mitmeid foorumeid ja riikidevahelisi kohtumisi.

Tänavune Eesti stend asub messihallis 8.2, stendinumber on 121. Stendi tegevust korraldab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda koostöös Põllumajandusministeeriumiga. Stend on 455 ruutmeetrit suur, hõlmates endas erinevaid alasid: keskaegne restoran, Eesti toidupood, show-köök, turismiala, kohvikud ja lasteala. Restoranis pakub spetsiaalselt messi jaoks kavandatud menüüd meie Tallinna vanalinna turistimagnet Olde Hansa eesotsas oma peakoka Emmanuel Willega.

Eesti poes degusteeritakse ja müüakse messikülastajatele Eesti  toidutooteid: kalatooteid, rukkileiba, õlut, likööri ja muid alkohoolseid jooke, juustu, kohukesi, võid, jäätist, ulukiliha, lihatooteid, mett, maiustusi, mahetooteid ja mahlatooteid.

„Fine dining“-alal pakutakse  messikülastajatele väikseid suupisted ja roogasid, mille disain on inspireeritud ,,uuest Eesti köögist“. Pakutav menüü iseloomustab Eesti erinevate piirkondade ja aasta-aegade maitseid, suupistete valmistamise uusi viise ja maitse-eripärasid. Menüü koostamisel on kokad lähtunud sellistest märksõnadest nagu värskus, loodus, kvaliteet, lihtsus, puhtus, hooajalisus, identiteet, innovaatilisus, disain. Kõik need suupisted valmistatakse stendil restorani Mekk koka Nikita Ulitini eestvedamisel.

Show-köögis pakutakse külastajatele viis pooletunnist kulinaarset etendust päevas, kus messikülastajate silme all valmivad erinevad kalaroad. Nn „kalatsirkuses“ valmistavad kaks kokka eestipärast kalatoitu, samaaegselt publikuga suheldes ning selgitades, mis hetkel valmimas. Kokkade tegevuse võtavad üles kaamerad, mis edastavad samaaegselt pildi kokalaua taga oleval seinal asuvale kahele ekraanile.

Stendilt leiab ka kohviku „Metsiku põdra juures – Zum wilden Elch“, kus esitletakse ja pakutakse põdralihast tooteid. Toitude kõrvale pakutakse Eesti õlut. Põdrabaari kujunduses on kasutatud meie metsa ja kogu tegevusel hoiab silma peal meie metsade kuninga põdra trofee.

e-Eesti disainikohvikus tutvustatakse Eesti infoühiskonda ning uuemat disaini ja kultuuri. Disainikohvik on ehitatud nn. black boxina. Seal saab tahvelarvutitest  kõrvaklappidega kuulata erinevat Eesti muusikat (pop, jazz, klassika, rahvamuusika). Stendil on võimalik kasutada tasuta traadita internetti. Üles on seatud skype-boks, kust on võimalik teha tasuta kõnesid. Kohvikus demonstreeritakse puutetundlikku interaktiivset baariletti. Kohviku kujundamisel on kasutatud erinevaid Eesti infoühiskonda iseloomustavaid tekste ja pilte, sh QR-koodidega infosilte, trükiseid. E-kohvikus on võimalik tasuta kasutada tahvelarvuteid ning tutvuda Eestit kui infoühiskonda tutvustavate materjalide ja rakendustega, valida e-lemmiktoitu, samuti on võimalik tutvuda puutetundlike rakendustega. e-Eesti disainikohvik annab messikülalistele ettekujutuse Eestist kui hästitoimivast ja innovaatilisest infoühiskonnast ning kasutajad saavad võimalikult palju ise rakendustega tutvuda ning neid kasutada.

e-Eesti disainikohviku baaris ,,Vana Tallinn“ on peategelane Eesti üks tuntumaid kaubamärke liköör ,,Vana Tallinn“. Külastajad saavad maitsta nii likööri kui ka sinna juurde sobivat kohvi ja maiustusi.

Väikeste messikülaliste jaoks on stendile ehitatud-kujundatud lasteala, kus pakutakse Eesti jäätist, mahla, limonaadi ja maiustusi. Kohvik on kujundatud Eesti laste lemmiku Lotte teemast lähtudes. Lastekohvikus on võimalik ka Lottet kohata, vaadata Lotte filme, mängida erinevaid Lotte mänge jne.

Eesti turismivõimalusi (erilise rõhuga maaturismile) tutvustatakse turismialal, kus on väljas erinevad turismialased trükised ja infomaterjalid. Siin tutvustatakse ka Eesti erinevaid kalandus- ja rannapiirkondi ja nende tegevust. Põnev on kindlasti vanaaegse ruuba valmistamine, kalavõrkude punumine ja parandamine. Kogu messi vältel on turismi alal messikülalistele avatud ka kaks erinevat käsitöö töötuba, kus saab meisterdada vilditud või kadakapuidust ehteid.

Lisaks on messil iga päev esinemas eesti muusikud, korraldatakse publikule suunatud auhinnamänge ja toimub palju muud põnevat.

Eesti on osalenud sellel messil alates 1993. aastast.

Lisainformatsiooni saksa keeles leiad www.naturlich-estland.eu

Eelmine luguTarbijad eelistavad senisest enam kvaliteedimärgiga toitu
Järgmine luguEesti piimatooted löövad Berliinis laineid