Eesti ettevõtted Moskva rahvusvahelisel toidumessil

13. – 16. septembrini toimus Moskva Expo messikeskuses rahvusvaheline toidumess World Food Moscow 2011. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja korraldusel osalesid messil piimandusühistu E-Piim, AS Salvest ja V.G.A. Kaubandus AS.

Eesti toiduettevõtete eesmärk on laiendada oma müügivõrku Venemaal. Nii E-Piim, Salvest kui V.G.A. Kaubandus on kogenud eksportijad, kes loodavad Venemaal uusi müügivõimalusi leida.

Piimandusühistu E-Piim tutvustas messil oma uudistooteid. E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas ütles Järva Teatajale, et ettevõte püüab igal aastal käia ühel-kahel Venemaa messil, korra Soomes ja korra mujal Euroopas, Moskvas tutvustas ettevõte oma uut funktsionaalset toodet Südamejuustu.

E-Piim müüb oma juustutoodangut Venemaa turul juba aastaid, Südamejuust peaks riigi toidukaupade ketipoodides müügile jõudma tuleval aastal. “Venemaal on suur huvi funktsionaalsete toodete vastu,” kinnitas Murakas. “Ühelt poolt on sealsele turule siseneda keeruline seetõttu, et tarbija suhtub toiduainetesse ebausaldavalt, sest Venemaal on olnud palju madala kvaliteediga kaupa, samas on sealsele turule ka hea siseneda, sest Venemaal piima ei jätku, kodumaiseid juustusid on neil vähe ja nende kvaliteet jätab soovida, aga Eesti on tuntud kvaliteedimaa.”

Et ainuüksi Venemaa turg on Eesti turust üle saja korra suurem, on E-Piima tulevikusuund Muraka ütlust mööda eksportida kaupa naaberriikidesse.

Messil osalenud V.G.A. Kaubandus on üks Eesti esimesi vinnutatud veiseliha tootjaid, kelle tooted on saadaval kaubamärgi all Beef Jerky. Ettevõte osales oma toodetega messi raames toimunud konkursil “Aasta toode 2011”. Beef Jerky veiselihasnäkkidele omistatigi konkursil pronksmedal.

Piimatööstusettevõtte Tere e-ainete vaba jogurtisari Natural pälvis samal konkursil kuldmedali. Lisaks pärjati pronksmedalitega Tere 82% või ning 20% hapukooor.

Tere kommertsdirektori Rene Vareki sõnul näitavad võidetud auhinnad, et Eestis välja mõeldud ja siin toodetud piimatooted on ka väljaspool riigipiire konkurentsi- ning läbilöögivõimelised. Tere tuli e-ainete vaba ning ainult naturaalsetest koostiosadest valmistatud Natural jogurtisarjaga turule kolm kuud tagasi. „Ei meenu küll, et mõni kohalik toiduaine oleks sedavõrd lühikese ajaga taolist tähelepanu nautinud,“ rääkis Varek.

Moskva toidumessil osales 1380 eksponenti 56 erinevast riigist, võrreldes mullusega on osalevate ettevõtete arv 10% kasvanud. Kokku on messipinda 23 500 m2.

Rahvusvaheline toidumess World Food Moscow toimub 1992. aastast alates.
Eelmine luguAP 2011: Nopri Talumeierei hoiab Tsiistre nurgal hinge sees
Järgmine luguEesti ettevõtted Moskva rahvusvahelisel toidumessil