Põllumajandusministeeriumi tellitud uuringust selgub, et inimeste hinnatundlikkus on süvenenud ja see on avaldanud mõju toidukaupade ostueelistustele ja toitumisharjumustele.
Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder nentis, et viimaste aastate arengute tõttu maailma toiduturgudel ei ole toit probleemiks mitte ainult arengumaades, vaid üha enam arenenud riikides. „Sisendite hindade kasv on kujundanud inimeste tarbimiseelistusi ja mõjutanud omakorda kaubanduse käitumist“, põhjendas Seeder. Samas rõhutas minister, et kõigele vaatamata on positiivne tõdeda, et tarbija eelistab jätkuvalt kõrgelt kodumaist toidukaupa (66%).
Uuringust järeldub, et 2010. aastal majandussurutise jätkudes, toidukaupade hinnatõusu ja reaalpalga vähenemise tingimustes püüdsid pered toidukuludelt kokku hoida ning loobusid harjumuspärastest eelistustest valides soodsama hinnaga tooteid.
2010. aastal vaatasid toidukaupade hindu kõik elanikud ja süvenes harjumus vaadata hindu alati (71%). Ostu- ja tarbimisharjumusi muutis majandussurutise ja hinnatõusu tõttu 83% elanikest. Eelmisel aastal suurenes oluliselt nende inimeste arv, kes ostsid odavamat toidukaupa, vähendasid ostetava toidu koguseid ja käisid harvemini toidupoes. Ostuvalikul hinnatakse endiselt väga kõrgelt maitset, värskust (mõlemad 85%) ja kvaliteeti (80%).
Elanike toitumisharjumuste ja toidukaupade ostueelistuste uuringut tellib põllumajandusministeerium Eesti Konjunktuuriinstituudilt alates 1996. aastast.
Lühikokkuvõtte uuringu kohta leiad Konjunktuuriinstituudi slaididelt.
Uuringuga saab tutvuda põllumajandusministeeriumi kodulehel.