Sellel nädalal Brüsselis avaldatud värske Eurobaromeetri uuringu tulemused näitavad, et valdav osa Eesti tarbijatest sooviks suuremaid toetusi põllumeestele. Eestimaa elanikest 76% vastas mullu oktoobris läbiviidud küsitlusele, et nad sooviksid järgmise kümne aasta jooksul näha EL-i poolt põllumajandustootjatele eraldatava rahalise toetuse kasvu. EL-28 keskmine näitaja selles küsimuses oli 45%. Võrreldes 2009. aastaga on kasvanud nii Eestis kui EL liikmesriikides keskmiselt nende vastajate arv, kes toetavad toetuste kasvu.
„Meeldiv on tõdeda, et Eesti tarbijad mõistavad põllumajandustootjate olukorda ning maapiirkondade ja põllumeeste tähtsat rolli märksa paremini kui meie poliitikud. 45%-ni on kasvanud nende Eesti inimeste hulk, kelle hinnangul on põllumajandustootjatele makstav toetus liiga madal, võrreldes 2013. aastaga arvab seda 12% rohkem vastajaid. 70%-ni on tõusnud aga nende Eesti elanike osakaal, kelle arvates on põllumajandus ja maapiirkonnad meie tuleviku seisukohalt väga oluline teema, 25% vastajatest peab seda üsna oluliseks,“ kommenteeris uuringu tulemusi Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.
„Eesti põllumajandustootjate toetused pole mitte ainult tunduvalt madalamad EL keskmisest, need on viimastel aastatel aktiivsetele toidutootjate jaoks ka oluliselt langenud, sest valitsus on jätnud kahe aasta jooksul riigieelarvest maksmata kokku 47,6 miljonit eurot üleminekutoetusi. Olukord ei parane ka tänavu, sest vaatamata kriisiolukorrale ja põllumeeste põhjalikele selgitustele jäi ka seekord riigieelarvest välja 21,5 miljonit eurot EL tasemel kokku lepitud üleminekutoetusi,“ selgitas Sõrmus.
Uuringus osalenud Eesti elanikest 76% nõustus väitega, et ühine põllumajanduspoliitika on kasulik kõikidele Euroopa kodanikele, mitte ainult põllumajandustootjatele. Eesti vastajatest 56% leidis, et majandustegevuse ja tööhõive säilitamine maapiirkondades kuulub põllumajandustootjate kahe kõige olulisema kohustuse hulka meie ühiskonnas, 45% vastajate arvates on põllumeeste kahe olulisema ülesande hulgas maapiirkonnas elu edendamine ja soodustamine ning 38% vastajate hinnangul on selleks elanikkonna varustamine mitmekesiste kvaliteettoodetega.