Sakslased saavad mekkida Eesti kilu ja räime

Täna, 18. jaanuaril algas Berliinis rahvusvaheline toidumess Internationale Grüne Woche, millel Eesti on väljas kahe stendiga. Eesti stendid nr 109 ja nr 121 asuvad messikeskuse hallis 8.2. Varasemast palju suuremat tähelepanu pööratakse tänavu Berliini messikeskuses Eesti kalale, mille tutvustamiseks on ehitatud eraldi 80 m2 väljapanek. Eesti kalandusstendi põhitähelepanu all on meile omased kalaliigid räim ja kilu, kuid väljapanekust leiab ka teisi kalatooteid. Stendil pakutavas menüüs on näiteks mitut moodi valmistatud kohafilee, mis on Saksamaa ja Lääne-Euroopa suunal Eestile oluline ekspordiartikkel.

Kalastendi menüü on koostanud Food Studio eestvedaja ja presidendi endine peakokk Indrek Kivisalu. Menüü koostamisel on ta lähtunud lihtsatest ja traditsioonilistest Eesti maitsetest. Pakutavate toitude hulgast leiab tuntud klassikud nagu näiteks praetud räimed koduses marinaadis, vürtsikilu suupisted, räimerullid ja praetud räimepihvid. Külastajatele pakutakse ka mitut moodi valmistatud koha ja ahvenat.

„Räim ja kilu on Saksamaal vähetuntud ning alahinnatud kalaliigid. Vähesel määral võib räime leida Põhja-Saksamaa restoranide menüüdest. Tahame sel aastal Eesti stendil räime ja kilu hõrgu maitse ning tegeliku väärtuse siinsetele tarbijatele selgemalt esile tuua,“ ütles kalastendi eest vastutav põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.
Külastajatele pakutakse Berliinis juba traditsiooniliselt menukaid tooteid Eesti kalatööstustelt, nagu näiteks Tallinna vürtsikilud, räimed koduses marinaadis, räimerullid, vürtsikad kilufileed, marineeritud Narva silmud, angerjas ja tursk, koha, sprotid, heeringas sinepikastmes jm.
Eesti rannaturismivõimaluste tutvustamiseks on stendil kaks turismieksperti, kes tutvustavad Peipsi ja Pärnu lahe piirkondi.
Kala on Eesti jaoks oluline ekspordiartikkel. Möödunud aasta esimese üheteistkümne kuuga eksporditi Statistikaameti andmetel Eestist 135 miljoni euro väärtuses kala ja kalatooteid. 2011. aastal moodustas kalatoodete eksport kokku 128 miljonit eurot.
Eesti kalatoodete tutvustamist Berliinis korraldab Maamajanduse Infokeskuse tellimusel Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.
Lisainfo: EPKK juhataja Roomet Sõrmus, e-post: roomet.sormus@epkk.ee, tel +372 5205857
Eelmine luguBerliinis tutvustatakse Eesti toidu klassikuid
Järgmine luguEesti sai 2014. aasta Grüne Woche partnerriigiks