Põllumajandus-kaubanduskoja tegevjuhi Roomet Sõrmuse hinnangul oli Berliinis aset leidnud Grüne Woche toidumess üldiselt ja ka eraldi Eesti jaoks viimaste aastate edukaim. Eesti riigilipukesega tikuvõileibu söödi 10 päevaga ära 8000, kuid hästi läksid ka meie grillvorstid ja põrdalihaburgerid, mida müüdi vastavalt 1300 ja 650 tükki, rääkis Sõrmus, kes ka ise kõik need päevad leti taga toitu jagas.
Eesti väljapanek oli tänavu keskendunud metsaandidele. Linnamäe lihatööstuse põdralihast tooted osutusid väga menukaks, kuid neile ei jäänud palju alla ka Taaramäe talu marjakrõpsud, millest koguni kohalik leht kirjutas. Müügil oli isegi karuliha konserv, mida nähes üks külastaja imestas: “Kas teil on tõesti metsas karud?”
Palju osteti kaasa likööri Vana Tallinn ja viina, aga hästi läks ka kange vene sinep, mida samas Rey lihatööstuse vorsti peale määrida sai. Vürtsikilu ja sprotid olid samuti nõutud, mis sest, et lätlased kõrval sama kraamiga kauplesid.
A. le Coqi õllel ning Saarema piimatööstuse juustul oli samuti hea minek. Üllatusena mõjus Salvesti “Tere hommikut!” üksik hapukurk purgis, mida nalja pärast kaasa osteti.
Imestamist oli rohkemgi. Nii pidi Sõrmus päris mitu korda selgitama, et Eesti on juba hea mitu aastat Euroopa Liidus. Seda, et Läti ja Eesti segi aeti, tuli muidugi rohkem ette.
Toodete tutvustamisest ja hea-parema müügist olulisemaks pidas põllumajanduskoja juht meie riigi tutvustamist. Messilt käis läbi kokku 420 000 inimest ja üsna suur hulk neist peatus ka meie stendi juures.
Paljud sirvisid ka Eesti maaturismi tutvustavaid trükiseid ja pärisid, kuhu võiks oma puhkuseplaane seada. Sõrmuse hinnangul ongi messist suurim kasusaaja tõenäoliselt turism, sest siinne suhteliselt puutumatu loodus pakub sakslastele suurt huvi, seda enam, et ka ajalooline side kahe riigi vahel on olemas.
Sirje Niitra