Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja eestvedamisel oli 19.-21. aprillilni Tartu Maamessil avatud piimabaar ja külastajatele pakuti piimakokteile. Kolme päeva jooksul külastas maamessi 32 120 inimest, mida on 7% rohkem kui aasta varem. Huvi piimabaari vastu oli samuti suur ja kolme päeva jooksul joodi ära üle 1000 piimakokteili, mille valmistamiseks kulus 170 liitrit piima, 30 liitrit siirupit ning 50 kg marju ja puuvilju. Ka varasematel üritustel ülimenukaks osutunud EPKK piimabaari eesmärgiks on innustada tarbijaid jooma värsket ja kvaliteetset Eesti piima.
Elanike ostujõu languse tõttu on piimatoodete tarbimine Eesti siseturul vähenenud. Kui 2004. aastal tarbiti inimese kohta 329 kg piimatooteid ja 2007. aastal 309 kg, siis 2010. aastaks on tarbimine vähenenud 299 kilogrammini.
Piim ja piimasaadused on samas tervisliku ja tasakaalustatud toitumise aluseks. Piimatooted sisaldavad valke, kaltsiumi, magneesiumi, kaaliumi ja B-rühma vitamiine. Piimasaadustest saab meie organism kuni 75% vajalikust kaltsiumist. Rasvlahustuvatest vitamiinidest sisaldab piim eriti just kasvavale organismile vajalikku D-vitamiini, mis parandab kaltsiumi omastamist. Kui vere kolesteroolisisaldus on suur, tuleb eelistada rasvavaest piima. Piimatoodete valik on lai ja nende väheste jaoks, kes piimasuhkrut ei talu, on olemas terve rida hapupiimatooteid.
„Viimaste aastate tarbijauuringud on näidanud, et ostuotsuste tegemisel on kauba päritolumaa olulisus vähenenud. Sellesse on oma panuse andnud ka kaubanduskettide omamärgitoodete laiem levik. Kuna omamärgitooted toovad poelettidele üha rohkem anonüümset toidukaupa, siis tahamegi piimabaari külastajatele anda selge sõnumi, et värsked, kvaliteetsed ja kodumaised piimatooted tunneb ära Tunnustatud Eesti Maitse pääsukesemärgi järgi,“ selgitas EPKK juhataja Roomet Sõrmus.
Piimabaaris pakutud kokteilid valmisid Valio Alma pääsukesemärgiga kodumaisest piimast. Valio tootevalik ulatub väherasvasest piimast kuni rammusa 3,5% piimani, tõelistele kohvisõpradele on spetsiaalne kohvimeistrite piim.