Eesti toidutootjad otsivad Lätis uusi turustusvõimalusi

2.-5. septembrini toimub Riias Baltimaade suurim rahvusvaheline toidumess Riga Food 2015. Eestist osalevad messil Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja eestvõttel neli ettevõtet. Eesti stend asub 2. hallis, stendi number on B30 / C37. Stendil tutvustavad oma tooteid E-Piim Tootmine AS, Karila OÜ, Kadarbiku Köögivili OÜ, Sveba-Dahlen Baltic OÜ.

Suurim kodumaine juustu- ja võitootja E-Piim osaleb messil esmakordselt. E-Piima müügi- ja turundusdirektori Jaak Uue sõnul on Baltimaade suurim toidumess just see koht, kus tutvustada parimat kohalikku juustu ja võid ning leida poolehoidjaid nii lõunanaabrite kui ka teiste messi väliskülastajate seas.
“Soovime näidata, et Eesti juust ei jää enam ammu kvaliteedi ja maitseomaduste poolest alla vanadele Euroopa juustutööstustele,” ütles Uus ning lisas, et peab E-Piima suurimateks trumpideks tooraine puhtust ja ettevõtte ekspordivõimekust. E-Piim on ligi paarisajale Eesti piimafarmerile kuuluv enam kui 100-aastase ajalooga meierei, kus valmivad ainult puhtaimast kodumaisest toorainest juust ja või.

Kadarbiku Köögivili on käinud Riias oma tooteid tutvustamas juba aastaid ja nii ongi Kadarbiku Köögivili messil esitlemas köögiviljamahlasid ja smuutisid. Läti on ettevõtte üks põhilisi eksporditurgusid, Riias otsitakse kontakte nii edasimüüjate kui ka lõpptarbijatega.

Sveba-Dahlen Baltic alustas tänavu juunis Viljandi tehases uute pitsaahjude tootmist ja nüüd on plaan neid ka Riia messil näidata. Samuti tutvustatakse Taani tehases valmivaid ja kohapeal uuendatud miksereid, mis on eriti atraktiivselt värvilised ja mugavad kasutamiseks nii HoReCa sektoris kui ka kondiitritööstustes. Riia mess on eelkõige hea võimalus kohtuda praeguste ja uute klientidega. Kaubanduskettidest kasutavad Sveba-Dahleni seadmeid Rimi, Maxima ja Mego super- ja hüpermarketite küpsetuspunktid.

Karila OÜ tutvustab messil Eestiski haruldasi tooteid – šokolaadililli ja lilletrühvleid. Mõlemad tooted on uued ja neid ei tooda keegi teine. Et sellise kitsa tootegrupi tootja ärimudel peab olema eksport, siis loodetakse Riia messilt leida ärikliente, kellega koostöös teha oluline samm lähiturgudele sisenemiseks.

Messi avapäeval 2. septembril korraldatakse nn Directors Day, mis on mõeldud kaubandus- ja toitlustusettevõtete esindajatele. Järgnevatel päevadel on mess avatud ka tavatarbijale. Messi oodatakse külastama ligi 40 000 külastajat. Messi raames toimub palju erinevaid seminare ja võistlusi (vt programm http://www.bt1.lv/bt1/rigafood/?link=10400000).

Lisainfo: EPKK toiduvaldkonna juht Evi Randpere, e-post: evi@epkk.ee, tel 5097819.

Eelmine luguBalti riikide piimatootjad pöördusid ühiselt Euroopa Komisjoni poole
Järgmine luguAasta Põllumeeste Klubi taunib valitsuse tegevusetust