Eesti joogitootjad otsivad ANUGA´lt uusi ekspordiriike

Eesti toidutootjad on ka varasematel aastatel välismessidel edukalt osalenud.

Maailma juhtiv toidu- ja joogimess ANUGA toob Kölnis kokku maailma suurima toidutootmise kogukonna juba 7. oktoobril. Eestist osaleb Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (EPKK) ühistel stendidel 16 toidutootjat, kelle huvi on leida uusi eksportriike ja laiendada senisest enam oma välisturgude müügimahte. 

„Hea on tõdeda, et vaatamata majanduses esinevatele kriisidele panustavad Eesti toidutootjad jätkuvalt, et olla nähtavad välismessidel ja suurendada seeläbi oma ekspordimahte. ANUGA mess, kui maailma üks suurimaid toidumesse, on selleks ainuõige paik,“ tunnustas EPKK messide projektijuht Janne Viisma messil osalevaid ettevõtteid.

Eesti esimese kaerajoogitehase Türi väikelinna ehitanud Katre Kõvask ütles, et kuigi YOOK on Eesti ja Baltimaade esimene ja suurim kaerajoogitootja on Euroopa suurim toidumess ANUGA nende jaoks kõige esimene mess, kus oma tooteid tutvustada. „Seega on ANUGA märgiline toidumess nii YOOKi kui terve Eesti toidutööstuse jaoks, kuna varasemalt ei ole Eestis toodetud kaerajooke välismessidel mitte kunagi presenteeritud. Hea meel on tõdeda, et YOOKi tooteportfell on mitmekesine, väga konkurentsivõimeline nii oma kvaliteedilt, maitselt kui hinnastuselt, ning mis ehk kõige olulisem – disainitud portfellina eelkõige eksportturgusid silmas pidades,“ rääkis YOOK Production juht Kõvask 12 miljonit eurot maksma läinud tehase tegevusest. „Meie peamised tulevased kliendid külastavadki sügisel just Anuga messi ning loodame leida häid kontakte nii Euroopa kui kaugemate jae- ja Horeca-ettevõtete seas, mis võimaldaks Eesti kaerajoogid teha tuntuks ja anda YOOKile mõnusa pärituule,“ lisas ta.

Saku Õlletehase ekspordijuht Margus Masing ütles, et seekord ANUGA-messile nad uusi tooteid kaasa ei võta, vaid tutvustavad rohkem senist sortimenti. Messil osalemise eesmärgiks on Masingu sõnul uute ekspordimaade leidmine. „Loomulikult soovime lisaks uutele koostöö sooviga kontaktidele kohtuda juba olemasolevate ekspordiklientidega,“ lausus Masing. „Kuna aina enam on tõusnud esile keskkonda hoidev tootmine ja energiat säästvad lahendused tootmistsüklis, siis on meil mida klientidele tutvustada.“

ANUGA messil on Eestist esindatud 16 ettevõtet, need omakorda jagunevad tegevusalade stendide järgi: bread&bakery: AS Balsnack International Holding, dairy: Farmi Piimatööstus AS, Saaremaa Piimatööstus AS, Saaremaa DeliFood OÜ, Estover Piimatööstus OÜ; drinks: Peenjoogivabrik Nudist OÜ, Saku Õlletehase AS, Punch Club OÜ; fine food: Artisan Honey OÜ, Polven Foods OÜ; meat: Eesti Pelmeenitööstus OÜ, Puljong OÜ (Foodstudio), AS Linnamäe Lihatööstus; organic: MÖM Organic Honey OÜ, Salvest AS, YOOK Production AS.

Seekordne Kölnis toimuv ANUGA mess keskendub seitsmele toidu- ja joogitööstuses domineerivale toidutrendile, mida käsitletakse põhjalikumalt seminaridel, töötubades ja messi tutvustavates artiklites: alternatiivsed lihavalgud, puhas etikett, mugavus ja suupisted, vabad & tervislikud toidud, taimsed valgud, supertoidud ja iidsed terad, toodetud või pakendatud jätkusuutlikkus. Rahvusvaheline mess kestab kuni 11. oktoobrini. Lisaks toimub ANUGA egiidi all 10 eriala messi.

Eelmine luguSaaremaa Piimatööstus alustas juustu eksporti Jaapanisse
Järgmine luguKalakasvataja kutseeksam septembris 2023