E-ainete teavituskampaania “Tunne oma toitu”

Eesti Toiduainetööstuse Liit alustas teavituskampaaniat “Tunne oma toitu”, mille eesmärgiks on selgitada eestimaalastele toiduainetööstuses kasutatavate E-ainete päritolu, kasutamise eesmärke ja põhjuseid.

Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potiseppa sõnul on tarbijate teadlikkus E-ainete kohta väike ning see vähenegi info on sageli müütidest kantud. “Tegelikkuses on kõik toiduainete valdkonnas kasutatavad E-ained ülima põhjalikkusega kontorollitud, nende kasutamise piirnorme on eelnevalt hinnanud Euroopa Toiduohutuse Amet ning võib öelda, et toiduainetööstuses kasutatavad E-ained pole ohtlikud, kui tarbimisel ei ületata määratud piirnorme ning süüakse mitmekesiselt ja tervislikult,“ kinnitas Potisepp.

Toiduliidu juht tõi näite, et looduslikul kujul leidub E-aineid paljudes inimestele tuttavates toiduainetes, kuid seda lihtsalt ei teata. “Näiteks jõhvikates leidub bensoehapet, mida kasutatakse säilitusainena E210 ja paprikas E160c, mis on tuntud punase toiduvärvina ning neid kasutab ka toiduainetööstus,” sõnas Potisepp.

Toiduliidu juhi sõnul samastab ligi 50% tarbijatest E-aineid säilitusainetega, kuid tegelikkuses on E-numbriga märgistatud näiteks ka antioksüdandid ning emulgaatorid-stabilisaatorid, mille kasutamine on vajalik toidu omaduste parandamiseks ja toiteväärtuse säilitamiseks.

Sirje Potiseppa hinnangul arvestavad Eesti toiduainetööstuse ettevõtted üha rohkem tarbijate ootuste ja eelistustega. “Tänu investeeringutele tehnoloogiasse ja tootearendusse vähendavad toidutootjad järk-järgult ka E-aineid toodetes ja püüavad leida looduslikke alternatiive kunstlikele,” ütles Toiduliidu juht ja lisas, et see on kindlasti üheks oluliseks põhjuseks, miks 87% eestimaalastest usaldab kodumaist toitu.

Toiduliidu teavituskampaanias “Tunne oma toitu” osalevad Eesti juhtivad toidu- ja joogitööstusettevõtted Rakvere Lihakombinaat, Maag Piimatööstus, Kalev, Leibur, Eesti Pagar, A. Le Coq, Valio Eesti, Coca-Cola, Saarioinen, Balbiino, Premia Foods, Fazer Eesti, Põltsamaa Felix, Atria Eesti, Tere, Tarplan ning Santa Maria.

Kampaania väljatöötamisel osalesTallinna Tehnikaülikooli Toiduainete instituudi direktor, professor Raivo Vokk.

Toiduliidu kampaania “Tunne oma toitu” kestab oktoobrikuus jaekaubanduskettides. Tarbijatel on võimalik leida infot E-ainete kohta veebilehel www.tunnetoitu.ee.

Lisainformatsioon:
Sirje Potisepp
Tel: +3725046547

Eelmine luguAlgab üleriigiline leivanädal “Leiba ei asenda”
Järgmine luguValio Laeva meierei laiendamine näitab Eesti piimatööstuse perspektiivikust