Eesti meelitab Grüne Wochel külalisi ulukiliha ja mahetoodetega

Eesti toiduained on juba 24. korda esindatud täna Berliinis avataval maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Internationale Grüne Woche, mis meelitab kümne päeva jooksul Berliini messikeskusesse üle 400 000 külastaja. Mess on avatud 20. – 29. jaanuarini. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt korraldatav pikkade traditsioonidega väljapanek aitab luua Eesti kui toidumaa positiivset kuvandit Saksamaal ja teistel välisturgudel ning tutvustada meie maaturismi võimalusi.

 

„Eesti väljapanek ja Grüne Wochel pakutav toit aitab messikülastajateni viia sõnumi, et Eesti toit on kvaliteetne, naturaalne ja pärit puhtast looduskeskkonnast. Meie toidu omapära kujundavad põhjamaine kliima ja selgelt eristuvad neli aastaaega. Eesti toit on pärit marja- ja ulukirikastest metsadest, kalarikastest veekogudest, viljakatelt põldudelt ning liigirikkastelt rohumaadelt,“ selgitas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus.

 

„Pingutame Eesti toidu tuntuse tõstmise nimel, et välisturgudele jõuaks senisest rohkem kõrgema lisandväärtusega tooteid. Kuigi Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, siis on see nii sakslaste kui ka paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks väga oluline suursündmus, mis on heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks ja meie toodete eeliste rõhutamiseks rahvusvahelistel turgudel,“ lisas Sõrmus.

 

Tänavu on messil esindatud 19 Eesti ettevõtte tooted. Oleme Berliini viinud valiku järgmiste ettevõtete toodangust: Linnamäe Lihatööstus, E-Piim Tootmine, Saaremaa Piimatööstus, Farmi Piimatööstus, Liviko, Estonian Spirit, A Le Coq, DGM Shipping, Mobec, Kalev, Mahetark, Loodusvägi, Bacula, Põltsamaa Felix, Tartu Mill, Kehtna Mõis, Euroleib, Eesti Pagar, Matsimoka.

 

Grüne Woche messi raames toimub 23. – 27. jaanuarini ka spetsiaalselt ärikülastajatele suunatud väljapanek. Berliini messikeskuse Marshallhausis toimuval kaubandus- ja toitlustusettevõtete esindajatele suunatud esitlusalal tutvustatakse 11 riigi toodete hulgas ka seitsme Eesti toidutootja toodangut. Eriväljapanekul on esindatud kuivatatud põdraliha Wild Jerky, E-Piima lepasuitsujuust, kauavalminud Old Saare juust, Farmi kukeseenemaitseline toorjuust karulauguga, Moe 1886 maheviin, Aakre funktsionaalne mustika-vaarika moos ja Tartu Milli rukkikama.

 

Lisaks Eesti toidule tutvustatakse Berliinis ka Eesti turismivõimalusi. Eesti stendi leiab Berliini messikeskuse hallist 8.2 (stend nr 121). Eestiga samas hallis asuvad ka teiste Põhja- ja Baltimaade Läti, Leedu, Taani, Soome, Rootsi ja Norra väljapanekud. Lisainfot Eesti väljapaneku kohta leiab veebilehtedelt www.naturlich-estland.eu ja www.gruenewoche.de. Messil osalemist toetab Maaeluministeerium.

 

Lisainfo: Roomet Sõrmus, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja, tel 520 5857, e-kiri: roomet.sormus@epkk.ee

Eelmine luguMükotoksiinide vältimine ja vähendamine teraviljas
Järgmine luguRaport: Mesitarude arv Euroopa Liidus suureneb, kuid mesinikke aina vähem