Anuga 2025 messil tutvustavad Eesti toidutootjad uusi ekspordihitte

4.–8. oktoobrini toimub Saksamaal Kölnis Anuga 2025, maailma suurim ja mõjukaim toidu- ja joogimess. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (EPKK) eestvedamisel on kohal 18 Eesti ettevõtet kuues eri teemahallis, tutvustades nii traditsioonilisi kui ka uudseid tooteid.

EPKK toiduvaldkonna ekspordi- ja kvaliteedijuht Janne Viisma sõnul on messil osalemine Eesti toidutööstuse ettevõtetele oluline platvorm ekspordivõimekuse kasvatamiseks.
„Anuga on koht, kus sünnivad kontaktid maailma suurimate jaekettide, HoReCa sektori ning erialaliitude esindajatega. Eesti tootjad on siin konkurentsivõimelised just oma kvaliteedi, läbipaistvuse ja paindlikkuse tõttu. Tänavu toome messile nii täiesti uusi eksporditooteid kui ka koduturul juba auhindu pälvinud tooteid, millel on suur rahvusvaheline potentsiaal,“ ütles Viisma.

Eesti ühisstendidel osalevad ettevõtted

Tutvu galeriiga SIIN 

Anuga 2025 messil osalevad Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja eestvedamisel järgmised ettevõtted:

AS Balsnack International Holding, Sunfly OÜ, Farmi Piimatööstus AS, Estover Piimatööstus OÜ, Lightfood OÜ, Revala OÜ, Saku Õlletehase AS, Punch Club OÜ, AS Värska Originaal, Jaanihanso OÜ, Polven Foods OÜ, Kommivabrik OÜ, Vinkymon OÜ, Bolton OÜ, Nordic Hemp TÜ, Salvest AS, MÖM Organic Honey ja Puljong OÜ.

Ettevõtjate muljeid ja messi fookuseid

Mitmed Eesti ettevõtted rõhutasid, et Anuga annab võimaluse leida uusi eksporditurge ning kinnistada juba loodud suhteid.

Jaanihanso Siidrivabrik toob messile oma auhinnatud siidrid, alkoholivabad joogid ja jääsiidri. „Soovime leida uusi koostööpartnereid Saksamaa jaekanalites ja HoReCa sektoris,“ ütles Jaanihanso esindaja.

Polven Foods tutvustab kastmeid, majoneese ja kondenspiima erinevates pakendilahendustes. „Pakume partneritele võimalust koostööks nii retail’i, HoReCa kui private label segmendis,“ kinnitas ettevõtte esindaja.

AS Värska Originaal esitleb messil oma uut Värska Magneesiumi, mis valiti 2025. aastal Eesti parimaks mittealkohoolseks joogiks, ning uuendatud vitamiinijookide sarja.

AS Balsnack International Holding toob rahvusvahelisele publikule värskes pakendis klassikalised maitseleivad ning uue toote – DOLLAR pellet-snäkid.

Vinkymon OÜ, kes osaleb Anugal esimest korda, rõhutab musta küüslaugu erilisust. „Tahame maailmale näidata, miks must küüslauk on põhjusega ‘must teemant’,“ rääkis turundusjuht Liis Lusmägi.

Puljong OÜ (FoodStudio) jätkab järjepidevat kohalolekut messil, et leida uusi kontakte ja kohtuda olemasolevate partneritega.

Saku Õlletehas esitleb Anugal oma uusi KISS kokteilijooke. „Näeme siin suurt ekspordipotentsiaali, sest tarbijad ootavad jookidelt elamust ja kvaliteeti,“ ütles ekspordijuht Margus Masing.

Sunfly OÜ toob rahvusvahelisele turule uued „to go“ päevalilleseemnevõided, mis on allergeenivabad ja sobivad hästi ka koolidesse.

Nordic Hemp TÜ rõhutab oma mahekanepitoodete läbipaistvat ja kestlikku tootmisahelat. „Anuga on meile alati olnud oluline kohtumispaik,“ sõnas turundusjuht Sander Kuusk.

Suurim toidumess maailmas

Anuga messil osaleb kokku ligi 7 900 eksponenti 118 riigist ja enam kui 140 000 külastajat üle 200 riigi. Tänavune peateema on Sustainable Growth ehk kestlik kasv, eraldi fookusega alternatiivsetele valguallikatele (Anuga Alternatives).

Eesti ühisstendi kujundas ja ehitas Future Design OÜ ning osalemist toetas Regionaal- ja Põllumajandusministeerium turuarendustoetuse kaudu.

Eelmine luguEPA2025 avab otse-eetris põllumajanduse köögipoole
Järgmine luguPresident Karis sai uudseleiva – Leivanädal kutsub taas väärtustama Eesti leiba