Maailma suurim toidumess SIAL pakub uusi turge ja teadmisi

SIAL Paris mess on toidutootjate kalendris üks aasta olulisemaid sündmusi. Eesti ettevõtjate sõnul tullakse otsima eksportturge, kuid messi rahvusvaheline mastaap pakub tootjale lisaväärtust ka teistes aspektides. Eesti joogitootja Punch Club pälvis SIAL-i innovatsioonikonkursil nominatsiooni.

Sel aastal 60. toimumisaastat tähistav SIAL toidumess on ettevõtete silmis eelkõige ekspordivõimaluste ja kontaktide kasvatamise koht. “Oleme edasimüüjate initsiatiivil kokku leppinud kümneid personaalseid kohtumisi,” ütleb Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustükk, märkides, et SIAL on oluline samm uutele jaeturgudele jõudmise strateegia elluviimisel. FoodStudio esindaja Jana Koppel lisab, et messidel peaks end näitama regulaarselt. “Potentsiaalse partneri usaldus tekib vaid ja ainult läbi kohaloleku. Oled kolmandat aastat olemas, järelikult oled päris firma.” Koppel sõnab, et näost-näkku kohtumised jäävad üha harvemaks, seega on messil võimalik kliendi või partneriga kiiremini parema sidemeni jõuda. Ka Saku Õlletehase ekspordijuht Margus Masing toonitab, et vahetu suhtlus on võrreldes ametliku e-kirja või telefonikõnega tunduvalt konstruktiivsem.

 

Bolton OÜ turundusjuht Anna Tsatšurina sõnul annab SIAL ülevaate tööstuse tulevikusuundadest. “Näiteks uued tootmistehnoloogiad, jätkusuutlikud lahendused ja tarbijakäitumise muutused, mis aitavad meil paremini positsioneerida oma brändi ja tooteid.” SIAL-i fookusteemad on sel aastal jätkusuutlikkus ning toiduinnovatsioon. Tsatšurina ütleb, et see on vastavuses tänase tarbija ootuste ja vajadustega ning ettevõtte jaoks on oluline nende arengusuundadega kursis olla. Ka Saku ekspordijuht Margus Masing ütleb, et tootedisaini ja maitsevaliku uusimate suundade kohta saab parima ülevaate sellistel messidel.

SIAL-i külastas ka Eesti suursaadik Prantsusmaal hr Lembit Uibo, kes peale Eesti stendidega tutvumist võttis messi kokku järgmiselt: “Väga uhke Eesti ettevõtete üle SIAL-il, kes igapäevaselt panustavad sellesse, et olla uuenduslikud ning pakkuda värskust ja kvaliteeti mitte ainult Eestis, vaid ka välisturgudel – tuult tiibadesse!”

Messi raames toimus konkurss “SIAL Innovations”, kus tunnustatakse uuenduslikke ja toidutööstust edasiviivaid tooteideid. Konkursil nomineeritute hulgas oli ka Punch Clubi uus tooteseeria CORDIAL 48° – kokteilisegud, millele lisab vee lõpptarbija.

SIAL Paris on maailma suurim toidumess, millest võtab sel aastal osa üle 7500 eksponendi 205-st riigist, kes esitlevad üle 400 000 toote. Sel aastal tähistatakse 60. toimumisaastat, ürituse patroon on prantsuse president Emmanuel Macron. Sündmus toimub iga kahe aasta tagant ning toob kokku kõik toidutootmissektori osapooled. Lisaks toidustendidele on SIAL-il innovatsiooninäitused, konverentsid ja seminarid, demonstratsioonid ning idufirmadele pühendatud start-up ala.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda on messile organiseerinud ühisstendid, millega liitus sel aastal 14 Eesti ettevõtet. Ettevõtete stendid kujundas ning ehitas Future Design OÜ ning messil osalemist toetab Regionaal- ja Põllumajandusministeerium turuarendustoetuse kaudu. 

Eelmine luguEesti-Läti koostööprojekt „FARM Biodiversity“ tegeleb elurikkuse suurendamisega
Järgmine luguAasta põllumees on Margo Klaasmägi