Pääsukesemärk Tallinna Toidumessil

Pikkadel ja väärikatel traditsioonidel on oht muutuda eneseküllasteks ning jääda oma arengus seisma. Tallinna Toidumess näitas, kuidas ühendada tavad ja innovatsioon efektiivseks tervikuks, kus küpsus säilitab nii elujõu kuirõõmu. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda tervitas messil uusi ja vanu koostööpartnereid, jagas teadmisi Pääsukesemärgi kohta ning kinkis stendi külastajatele puhast ja maitsvat eestimaist toitu. 

September on Eesti toidu kuu kümnendat aastat, Pääsukesemärki antakse välja juba 24. aastat ning Tallinna Toidumess toimus sel aastal 31. korda. Nende tavade jätkusuutlikkus näitab, et eestlased väärtustavad toidukultuuri. See side ei ole tekkinud tühjast kohast – tänu puhtale ja looduslikule kasvukeskkonnale ongi meie toidu kvaliteet esmaklassiline. Kuna meie toidutööstuse sektor on sunnitud tootmismahu, maksumäära ja mitmete teiste faktorite tõttu konkurentsis püsimiseks pidevalt pingutama, viljub raskustest ka innovatsioon. Toidutootjate ja HoReCa sektori kestva arengu tunnistamiseks pakub Tallinna Toidumess igakülgset ülevaadet.  

Sel aastal toimus mess teist korda B2B ehk ettevõtetevahelises formaadis, mis tähendas, et tavakülastaja messile ei pääsenud. Küll aga ei tähendanud see osalejate nappust. Messi 2200m² peal toimus mõlemal päeval vilgas äritegevus ja kontaktide loomine. Lisaks vanadele tuntud tootjatele ja teenusepakkujatele oli kohal ka hulgaliselt innukaid uusi. Rõõm oli taas tõdeda, et meie toidutootjad on võimelised turuolukorra ja tehnoloogilise arenguga kohanema ning haaravad võimalustest, mida messi keskkond neile pakub. Lisaks kohalikele ettevõtetele olid kohale ka organisatsioonid Baltimaadest, Soomest, aga ka näiteks Tuneesiast.  

Toidumärgised on olulised nii tootjale kui tarbijale 

Toidumessil lendas kõrgelt Pääsukesemärk ning eksponeeriti ka teisi toidumärgiseid. EPKK soov Toidumessil oli leida uusi toidutootjaid, kelle kaup vastab Pääsukesemärgi kriteeriumidele ning väärib seega tunnustust ja konkurentsieelist, mille märk tagab. “Tunnustatud Eesti toit” ehk Pääsukesemärk on Eesti vanim ja tuntuim toidumärgis, mille tunneb uuringute järgi ära 92% eestlastest. Ka teiste toidumärgiste tuntus ulatub keskmiselt 75% juurde. Toidumärgis tõstab tootja usaldusväärsust, eristab konkurentidest, täiendab märkimisväärselt müügi- ja turundusvõimalusi ning rõhutab kodumaist päritolu. Tarbija saab seevastu usaldus- ja kvaliteedigarantii, tänuväärt võimaluse teha teadlikke ostuotsuseid ja toetada kohalikku toodangut. Märgis pakub olulist lisaväärtust, näidates pühendumust mitte üksnes kvaliteedile, vaid ka kohalikule majandusele ja kogukonnale. Tootja jaoks tähendab see omakorda tarbija kasvavat lojaalsust. Ühtlasi annab toidumärgiste olemasolu väiketootjale parema ligipääsu jaemüügikettidele, kes usaldavad märgise kvaliteedigarantiid. Samuti kasvab tunnustusega toodete ekspordipotentsiaal.

Sel aastal tutvustas EPKK 22 tootja tooteid, mis on märgi juba pälvinud. Tunnustust väärivad Farmi, Scanola Baltic, DGM Shipping, Rõngu Pagar, Madila Mahe, Minna Marmelaad, Raw Edge, Lunden Foods, Võõpsu Mesila, Balsnack, Mesikuma, Polvenfoods, Karni, Vinkymon, Teraleib, Valio, Wiru Mill, Linnamäe Lihatööstus, Dava Foods, Värska Originaal, Saidafarm ning Junimperium Distillery. 

Päritolu ja kvaliteedimärk „Tunnustatud Eesti toit“ ehk Pääsukesemärk antakse Eesti põhitoorainest valmistatud ja Eestis toodetud kvaliteetsetele toodetele. Veel kuu aega, 25. oktoobrini, ootab EPKK toidutootjaid oma toodetele Pääsukesemärki taotlema. Vii end tingimustega kurssi ja anna oma tootele strateegiline turueelis: 

https://epkk.ee/ootame-eesti-toidutootjaid-paasukesemarki-taotlema 

Eelmine luguPõllumajandusettevõtteid oodatakse osalema elurikkuse suurendamise pilootprogrammi
Järgmine luguEPA eri