Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt välja antav päritolu- ja kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse (nn pääsukesemärk) on jätkuvalt kõige tuntum ja mõjukam toidumärgis Eestis, selgub täna põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”. Toote kõrgele kvaliteedile ja tootes kasutatava põhitooraine kodumaisele päritolule viitavat pääsukesemärki tunneb 84% Eesti elanikest vanuses 15-74 eluaastat. Märgi tuntus on värske uuringu kohaselt aastaga kasvanud, 2011. aastal teadis pääsukesemärki 77% selle vanusegrupi vastajatest.
Samuti on pääsukesemärgil Eestis kasutatavatest toidumärgistest kõige suurem mõju tarbijate ostuotsusele. 50% uuringus osalejatest kinnitas, et just see märk on oluline ostuotsuse tegemisel (2011. aastal oli vastav näitaja 55%).
Toote kõrgele kvaliteedile viitav Tunnustatud Maitse ristikumärk on tuntuse poolest lipumärgi järel kolmandal kohal. Ristikumärki tunneb vastvalminud uuringu kohaselt 51% vastajatest, aasta varem oli ristikumärgi tuntus 45%. Vastajatest 24% märkis, et ristikumärk on neile oluline ostuotsuse mõjutaja. See on samal tasemel lipumärgiga.
Uuringu teostas põllumajandusministeeriumi tellimusel TNS Emor. Küsimustele vastas 1003 Eesti elanikku vanuses 15-74 eluaastat.
Uuringu kokkuvõtte leiab Põllumajandusministeeriumi kodulehelt