Põllumajandus-Kaubanduskoja mahetoimkond väisas Linnamäe Lihatööstust. Kohtumisel tõdeti, et aeg on muutusteks küps – sektor vajab konkreetseid samme, et muutuda elujõulisemaks ja areneda. Tõdeti, et eesti liha kvaliteet peaks olema ühtlane, et olla konkurentsis ka välismaal.
Augusti alguses kogunesid koja mahetoimkonna liikmed Linnamäe Lihatööstuses. Ettevõtte juht Marko Hiiemäe andis ülevaate lihatööstuse tegevusest, Eesti liha kvaliteedist ning hetkel turul toimuvast. „Eestis osatakse kasvatada suurt looma, nüüd on vaja ka liha kvaliteeti tõsta,“ sõnas Hiiemäe kommenteerides praegust seisu sektoris. Seejärel lisas: „Eesti ei hakka kunagi konkureerima suurriikide masstoodanguga. Aga meie eduvõti võiks peituda kvaliteedis“. Lihatööstuse juht rääkis ka sellest, kuidas nad käivad välismaal targematelt õppimas, et jõuda liha näitajatega paremale tasemele. Pärast sissejuhatust tehti toimkonna liikmetele ka ringkäik tootmises. Linnamäe Lihatööstus on tuntud kui suurim ja vanim ulukilihatoodete valmistaja Eestis.
Sektor vajab muutusi
Mahetoimkonnas tuli arutlusele, et selle aasta põud mõjutas väga tugevalt maheveisekasvatust ja paljudel ei olnud võimalik loomade pidamiseks vajalikku sööta koguda. Sellest tulenevalt peavad loomaomanikud loomi realiseerima hakkama. Lihatööstuses on täna juba järjekorrad pikad, aga kuna praegu on turul loomi palju, siis on ka hind madalam. Hiiemäe kinnitas, et teeb kõik, et klientidele siiski parimat hinda pakkuda, aga üle oma varju hüpata ei saa.
Päeva teises pooles arutles toimkond mahemärgise tuntuse tõstmise teemat, EPA-l korraldatava Maheturu konverentsi suundasid ning võimalikke variante Euroopa kriisitoetuse kasutamisel. Olulisel kohal on ka mahe koolitoidu teema, mille arenedes saab lastele enam pakkuda mahetoitu ning seeläbi ka kasvatada turu nõudlust. Arutelude lõpuks leidsid toimkonna liikmed, et enam ei piisa lihtsalt aruteludest, vaid pärast arutelusid peab hakkama astuma konkreetseid samme, et sektorit ka päriselt arendada.
Hea teada:
Linnamäe Lihatööstuse tooted on valmistatud kohalikust toorainest: Eesti päritolu sea- ja mahedast rohumaaveiselihast ning Eestimaa metsadest kütitud ulukitest. Ettevõtte peamiseks prioriteediks on kvaliteet, milles järeleandmisi ei tehta. Linnamäe Lihatööstus on võtnud eesmärgiks edendada ulukiliha tarbimist Eestis, kuna siin tarbitakse ulukiliha elaniku kohta oluliselt vähem kui keskmiselt Euroopas.
Alates 2020. aastast koondab Linnamäe Lihatööstus AS enda all kolme brändi: Linnamäe Lihatööstus, Liivimaa Lihaveis ja Lihapood.
Vahendas Kaisa Vahtmäe.