Maailma suurima põllumajandus- ja toidumessi Grüne Woche raames kohtunud 48 riigi põllumajandusministrid leidsid, et maailma toiduga kindlustamise raames on kõige olulisem reguleerida rahvusvahelist kaubandust ja suurendada toidu tootmist vähem arenenud piirkondades. Põllumajandusminister Helir-Valdor Seedri sõnul ei pruugi Euroopa inimesed maailma toiduga kindlustamise probleemi nii teravalt tajuda, sest kaupade hinnad on neile küll tõusnud, ent Euroopas ja sealhulgas ka Eestis ei saa veel rääkida toidu nappusest.
„Ajaga võib see siiski ka meie probleemiks kerkida, sest kiire hinnatõusu korral muutub toit ka paljudele eurooplastele liiga kalliks,” märkis ta. „Lähikümnenditel oodatakse nõudluse kasvamist toiduainete järele kümnetes protsentides, kuid tänases olukorras seda tootmise suurendamisega nii suures ulatuses rahuldada kindlasti ei suudeta.”
Berliinis kohtunud põllumajandusministrid leidsid, et ühest küljest vajab rahvusvaheline kaubandus paremat reguleerimist, et vältida ulatuslikku spekuleerimist toidukaupade hindadega. Teisalt peab panema rõhku toidu tootmise suurendamisele, sest eelkõige arenguriikides on hulk põllumajanduseks sobivat, kuid seni kasutamata maad.
„Kohtumisel oli läbi oma põllumajandusministri esindatud näiteks maailma noorim riik Lõuna-Sudaan, kus on põllumaandusmaast kasutuses vaid neli protsenti,” rääkis Seeder. „Selliseid näiteid on üle maailma hulgaliselt ning arenenud riikidel ja sealhulgas ka Eestil tuleb nende võimaluste kasutamist toetada.”
Maailma põllumajandusministrid kogunesid Berliinis maailma suurima põllumajandus- ja toidumessi raames eile kolmandat korda. Kohtumisel osalesid 53 riigi esindajad.
Maailma suurim põllumajandus- ja toidumess kestab Berliinis 30. jaanuarini. Eesti 100ruutmeetrise stendi keskne teema sel aastal on meri ja kalatoidud. Eesti stend haakub hästi ka tänavuse kultuuripealinna Tallinna põhiteemaga, milleks on mereäärsed lood.
Messi Internationale Grüne Woche peetakse 1926. aastast alates. Tänavu kasutavad eksponendid messipinda 26 hallis (kokku 115 000 m2) ja messi külastab kümne päeva jooksul kuni pool miljonit inimest. Eesti väljapanekut messil organiseerib Põllumajandusministeeriumi tellimusel Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.