Berliinis alganud maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Internationale Grüne Woche on Eesti stend inspireeritud puhtast loodusest ja metsasaadustest, sellest lähtuvalt on valitud toodete sortiment. Eesti stendi külastusest on teatanud ka kõrged Saksa riigitegelased.
19. jaanuaril alanud mess kestab 28. jaanuarini ja juba praegu ennustatakse messikülastajate arvuks 300 000. Eesti stend jaguneb mõtteliselt kolmeks alaks: reis Eesti toiduteel tutvustab Eesti turismivõimalusi; Eesti toodete, müügi- ja söögiala ning Eesti riigistendi ala, kus toimuvad ministeeriumi kohtumised.
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Ants Noot märkis, et koja jaoks on tegemist juba 29. messiga, kus nad Eesti stendis toimuvat korraldavad. Mess ise toimub alates 1926.aastast.
„Eesti toiduained on juba 29. korda esindatud Grüne Wochel ning aja jooksul oleme sellel põllumajanduse ja toiduvaldkonna suursündmusel leidnud oma kindla koha. Selle heaks tõestuseks on esimesel messipäeval meie stendil toimuv Saksa põllumajandusministri delegatsiooni külastus,“ lausus Noot.
Saksa delegatsiooni kuuluvad: Cem Özdemir, föderaalne toidu- ja põllumajandusminister, Kai Wegner, Berliini juhtivlinnapea, Janusz Wojciechowski, EL-i põllumajandusvolinik, Joachim Rukwied, Saksa Põllumeeste Seltsi president, Christian von Boetticher, Saksamaa Toiduainetööstuse Föderaalse Assotsiatsiooni esimees ja Mario Tobias, Messe Berlin GmbH tegevjuht.
Noot lisas, et Berliinis toimuv esinduslik näitus annab meile suurepärase võimaluse oma riigi, toidu ja turismivõimaluste tutvustamiseks. Messi väisab ka Eesti regionaal- ja põllumajandusminister Madis Kallas, kellel on Eesti stendil kavas kohtumised Ukraina ja Gruusia delegatsiooniga. Lisaks on messi raames kohtumised Moldova ja Balti riikide ministritega. Messi avapäeva õhtul on Eesti Saatkonnas Berliinis majandusnõuniku Roomet Sõrmuse poolt korraldatud vastuvõtt, kus osaleb ka minister Madis Kallas koos Eesti delegatsiooniga.
„Eesti stendil on seekordne toidukaupade tutvustusvalik eriti mitmekülgne. Lisaks traditsioonilistele toidutoodetele nagu vürtsikilu ja juustu-lihatooted oleme seekord kaasa võtnud uuenduslikumad funktsionaalsed tooted nagu Vinkymon fermenteeritud küüslauk ja Raw Edge esimene teaduslikult väljatöötatud probiootiline karastusjook,“ rääkis Noot. Ta lisas, et just fermenteeritud toitude järjest kasvav populaarsus on heaks argumendiks uudistoodete tutvustamisel ja messikülastaja tähelepanu tekitamiseks.
Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud 23 Eesti ettevõtte tooted: Linnamäe Lihatööstus, DGM Shipping, Saaremaa Piimatööstus, Naat ja Naeris, Eesti Pagar, Tartu Mill, Liviko, Kaluri, Orkla, Salvest, Minna Marmelaad, Saidafarm, Eesti Muna, Must küüslauk, Rõngu Mahl, Mahetark, Vinkymon, Artisan Honey, Öun Drinks, Farmi Piimatööstus, Raw Edge, Balsnack International Holding, Moe.
Eesti toitu ja turismivõimalusi tutvustava väljapaneku leiab Berliini messikeskuse World-Tour hallist 8.2 (stend nr 103).
Maailma juhtivaks põllumajandus- ja toiduvaldkonna messiks peetav Grüne Woche meelitab kümne päeva jooksul 19. – 28. jaanuarini Berliini messikeskusesse üle 300 000 külastaja. 118 000 ruutmeetri suurusel messil on esindatud üle 1400 eksponendi 61 riigist. Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks.
Lisainfot Eesti väljapaneku kohta leiab veebilehtedelt www.naturlich-estland.eu ja www.gruenewoche.de. Põllumajanduskoda osaleb messil turuarendustoetuse abil. Eesti ametliku stendi korraldamist toetab Eesti regionaal- ja põllumajandusministeerium.