Berliinis tutvustatakse Eesti toidu klassikuid

Homme, 18. jaanuaril avab külastajatele uksed maailma üks suuremaid toidu-, põllumajanduse ja aianduse messe Rahvusvaheline Roheline Nädal (Internationale Grüne Woche). Eesti osaleb tänavu messil juba 20. korda. Eesti stendid 109 ja 121 asuvad messikeskuse hallis 8.2.

Eesti põhistendi kulinaarses fookuses on tänavu põdraliha ja sinna juurde sobivad joogid. Põdraliha on igal aastal Saksa külastajate hulgas tekitanud elevust ja võitnud siinsete tarbijate poolehoiu. Stendil pakutakse nii erinevaid põdralihatooteid kui ka kohapeal valmistatud toitu põdralihast. Näiteks saavad külastajad proovida eestipärast põdraburgerit rukkikoorikleiva vahel ja põdralihahautist. Samuti on väljapaneku oluliseks osaks Eestile omased joogid: kali, õunamahl, hele õlu, valge viin ning liköörid Vana Tallinn ja Kristallkümmel. Uudsena tutvustatakse külastajatele Eesti esimest maheviina Moe 1886, mis on valmistatud Eesti rukkist ning hiljuti pälvinud ka Tunnustatud Eesti Maitse kvaliteedimärgi.

Eesti stendi tootevalikust leiab Saksa tarbijatele armsaks saanud klassikud – lepa- ja kadakasuitsujuustu, grillvorstid, rukkileiva, või, vutimunad, kange sinepi, mädarõika, astelpaju marmelaadi, metsmarjakrõpsud ja -moosid, mee, ravimteed, kohukesed, kamajahu, maiustused jm.

Messi külastajate tuju hoiavad üleval muusikud Kait Tamra, Andrus Lehes ja Aldo Järve, kes esitavad Eesti rahvuslikku muusikat. Stendil on võimalik osa võtta Eestit tutvustavatest auhinnamängudest. Lisaks toiduainetele tutvustatakse messil koostöös mittetulundusühinguga Eesti Maaturism meie maaturismi võimalusi.
Täname ettevõtteid AS Eesti Pagar, AS DGM Shipping, A Le Coq, Järveotsa vutifarm, AS Coca Cola HBC Eesti, AS Põltsamaa Felix ja paljusid teisi Eesti toidutootjaid toetuse ja abi eest väljapaneku korraldamisel.
Messi Internationale Grüne Woche peetakse 1926. aastast alates. Tänavu kasutavad eksponendid kokku 115 000 m2 messipinda ja messi külastab kümne päeva jooksul umbes 400 000 inimest. Esindatud on ca 1630 eksponenti 67 riigist. 2013. aastal on messi partnerriik Holland. Vaata lisaks www.gruenewoche.de.
Eesti esitleb ennast tänavu kahel stendil. Lisaks tavapärasele stendile, millel tutvustatakse laia valikut Eesti toidukaupu ja maaturismi võimalusi, on messihalli ehitatud ka eraldi väljapanek Eesti kalatoodete ja rannaturismivõimaluste tutvustamiseks. Eesti on olnud Grüne Wochel esindatud oma stendiga alates 1993. aastast. Eesti osalemist korraldab põllumajandusministeeriumi tellimusel Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.
Lisainfo: EPKK juhataja Roomet Sõrmus, e-post: roomet.sormus@epkk.ee, tel +372 5205857
Eelmine luguBerliinis tutvustatakse Eesti toidu klassikuid
Järgmine luguSakslased saavad mekkida Eesti kilu ja räime