Rahvusvaheline Roheline Nädal 2010 Berliinis

Tänavu 75. korda toimuv Rahvusvaheline Roheline Nädal 2010 (Internationale Grüne Woche – IGW) algab Berliini Messikeskuses täna ja kestab 24. jaanuarini. Eesti esineb messil seitsmeteistkümnendat korda. Eesti Põllumajandus – Kaubanduskoda võitis eelmisel aastal põllumajandusministeeriumi korraldatud riigihanke messil osalemiseks. Müüd tutvustabki koda messil Eesti toidukultuuri ja toitu, Eesti riiki tervikuna, külastajatele antakse teavet ka turismivõimaluste, eriti maaturismi kohta Eestis.

Roheline Nädal pole tavaline ärimess, kus firmad omavahel ärikontakte sõlmivad, vaid tegemist on pigem suure toidupeoga, kus kogu maailma toidukultuur 10 päeva jooksul Berliinis kokku saab. Tegemist on maailma ühe suurema müügimessi või isegi suure laadaga, kus käib uute toodetega tutvumas ja uusi maitseid proovimas tuhandeid ja tuhandeid  inimesi kogu maailmast.
Riigistendiga esinemist Rohelisel Nädalal peetakse väga oluliseks just poliitilises mõttes – mess on omamoodi katalüsaator esinevate riikide toiduainetetööstustele. Messi omapäraks on pikk kestvusaeg (10 päeva) ning võimalus tooteid messipublikule müüa. Eksponendid üle maailma peavad messi ideaalseks “proovituruks”. Paljud toidutootjad kasutavad seda suurepärast võimalust tutvustada oma maa delikatesse ja uusi tooteid ning saada vahetu hinnang messikülastajatelt. Eelmisel aastal käis messil üle 400 000 külastajat, neist üle 94 000 olid spetsialistid, keskmiselt kulutas külastaja messil 100 eurot. Eelmisel aastal osales rekordarv eksponente – 56 maalt 1600.
Messi külastab igal aastal rohkesti tipp-poliitikuid ja toimub arvukalt kõrgtasemel riikidevahelisi kohtumisi. Ka 2010 on kavas põllumajandusministrite II Berliini kohtumine ja kindlasti arutatakse ühise põllumajanduspoliitika teemasid. Eestist läheb messile ka põllumajandusministeeriumi delegatsioon eesotsas minister Helir-Valdor Seederiga.
Eesti 100-ruutmeetrise stendi kujundus on inspireeritud meie kaunitest loodusmaastikest, meie rahvarõivamustritest ja riigilipu värvidest. Stendi kaunistab suur Eestimaa värvifotodest koosnev montaaž. Stend on kujundatud müügialaks ja kohvikualaks. Stendi kujundas EPKK kauaaegne koostööpartner Marju Liigand, messikaubad transportis Berliini UPEX LS, stendi ehitas üles Taveco Disain. Messikülalistele esinevad Eesti muusikud Kait Tamra, Aldo Järve ja Andrus Lehes. Eesti stend asub messihallis nr 8.2, stendinumber on 123.

Messikülalistele pakutakse müügiks ja söögiks Eestis toodetud parimaid tooteid firmadelt Linpet, E-Piim, Saaremaa Piimatööstus, Delibalt, Maag Piimatööstus, Kõlleste Kommimeistrid, Elujõud, Meveda, Liviko, Kümmel ATM, Balsnack International, Salvest, Põltsamaa Felix, Viru Rand, Pai Pagarid, Tervix, Eesti Pagar, Kalev, Pere Leib Tootmine, FIE Ülo Pullisaar. Traditsiooniliselt pakutakse messikülalistele rukkileiba ja võid, juustu, ulukilihast vorsti, vürtsikilu, kohupiimatooteid, kama, maiustusi, mett, vutimune, taimeteesid, Vana Tallinna likööri ja muid häid tooteid.
Rahvusvaheline Roheline Nädal on alati suurt huvi pakkunud ka meediale, 2009. aastal akrediteeriti messile 5150 ajakirjanikku 71 riigist. Ka tänavu on oodata suurt avalikkuse huvi. Eestist viibivad messil Maalehe ja Õhtulehe ajakirjanikud.
Eelmine luguUuring: Eesti elanike arvates toetatakse põllumajandust liiga vähe
Järgmine luguPresident Ilves külastas Eesti stendi Grüne Wochel