Laste ja noorte teadlikkus puu- ja köögiviljade söömise vajalikkusest on kasvanud

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel valminud TNS EMORi uuringu põhjal sööb 91% lastest heameelega puuvilju ja marju, samas köögivilju sööb heameelega 71% lastest (aasta varem oli see näitaja siiski vaid 68%). Laste ja noorte teadlikkus puu- ja köögivilja soovituslikust tarbimiskogusest on aastaga mõnevõrra kasvanud. Uuringus osalenud 6-14 aasta vanustest lastest teadis 34% toitumissoovitust, mille kohaselt peaks iga päev sööma vähemalt 5 peotäit puu- ja köögivilju (eelmisel aastal teadis seda soovitust 31% vastajatest). Vastanutest 76% siiski teab, et köögi- ja puuviljade söömine on kasulik. Uuringu andmetel sööb iga päev puu- ja köögivilja 78% uuringus osalenud lastest, kuid vähemalt 5 peotäit tarbib neist vaid 13% (aasta varem 12%).

Täna ja homme toimub Tallinnas Saku Suurhallis mess “Laps ja Pere”, millel osalev Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda kutsub inimesi üles tarbima iga päev viis peotäit puu- ja köögivilja. EPKK stendil mängib lastega Jänku Jussi multikatest tuttav Jänku Johanna. Koos temaga saab ka joonistada ja erinevaid ülesandeid lahendada – selleks on EPKK välja andnud töövihiku Nämma köögivili. Samuti saab vaadata Jänku Jussi köögiviljateemalisi multikaid.

Põllumajandus-Kaubanduskoja  3-aastane teavituskampaania puu- ja köögivilja tarbimise edendamiseks kestab 2015. aasta kevadeni. Kampaania eesmärgiks on suurendada tarbijate, eriti aga laste ja noorte teadlikkust köögi- ja puuviljade kasulikkusest ja kutsuda neid rohkem köögi- ja puuvilja sööma. Programmi rahastavad Euroopa Liit, Põllumajandusministeerium ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda. Programmi raames tehakse koostööd Tervise Arengu Instituudiga. TNS EMORi uuring puu- ja köögivilja tarbimise kohta viidi läbi tänavu septembris ja selles osales 502 last vanuses 6-14 eluaastat.

Lisainfo:
Eesti Põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus, tel 52 05857, e-post roomet.sormus@epkk.ee

Eelmine luguEesti toit saab uue arengukava
Järgmine luguTarbijad eelistavad senisest enam kvaliteedimärgiga toitu